کاهش تقاضای خرید خودرو پس از شیوع ویروس کرونا، موجب ریزش ۷۹ درصدی فروش اتومبیل در چین شد تا بیشترین سقوط ماهانه این بخش رقم بخورد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، براساس اعلام اتحادیه خودروسازان چین (CAAM) فروش خودرو در بزرگترین بازار اتومبیلسازی جهان در ماه فوریه نسبت به زمانی مشابه در سال گذشته، به اندازه ۳۱۰ هزار دستگاه کاهش یافت و برای بیستمین ماه متوالی سقوط کرد.
«شن شیهوآ» یکی از مقامات ارشد این اتحادیه گفت: فروش خودرو در چین در ماه فوریه به سطوحی بازگشت که از سال ۲۰۰۵ تاکنون بیسابقه بوده است.
فروش وسایل نقلیه انرژی نو که خودروها الکتریکی را نیز شامل میشود، برای هشتمین ماه متوالی دچار افت شد.
یکی از مقامات این اتحادیه ماه گذشته به رویترز گفته بود که فروش خودرو به احتمال زیاد در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و در صورتی که شیوع کرونا تا پیش از ماه آوریل در چین مهار شود، این رقم برای کل سال جاری حدود ۵ درصد خواهد بود.
فروش کلی وسایل نقلیه در چین در سال گذشته تحت تأثیر استانداردهای جدید آلایندگی و همچنین جنگ تجاری با آمریکا، ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرد.