با حضور معاون وزیر و اعضای شورای معاونان نشست شورای راهبری سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع خواهد شد گفت: در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانشآموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند، زیرا این دانشآموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانشآموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که این دانشآموزان نیاز به منشی و کلاس تک نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانشآموزان نابینا در نزدیکترین محل زندگی خود تقسیم بندی شوند.
وی گفت: ۳۴۵ دانشآموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینهای طراحی شود.
وی عنوان کرد: ۵۶۴ دانشآموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینهای برای آنان برگزار شود.
معاون وزیر با بیان اینکه «طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی» از مهمترین طرحهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است افزود: پیشنهاد برگزاری طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش تعداد پایگاهها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود افزود: در تهیه دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی استلزامات قانونی طرح و همچنین استلزامات مالی کار باید مشخص شود.