مدیرکل دفتر بازرسی سازمان بیمه سلامت، گفت: براساس گزارشهای دریافتی از واحدهای مختلف سازمان نحوه پذیرش بیماران در تمام مراکز درمانی به خصوص بیمارستانها به صورت مستمر رصد میشود.
به گزارش گروه اجتماع خبرگزاری دانشجو، امیر پیروزیان، به گزارش دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران مبنی بر اقدامات انجام شده واحدهای مختلف این سازمان در کمک به وضعیت بحرانی مبارزه ملی با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در حوزه نظارت بر مراکز درمانی درراستای رعایت موازین بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا، کنترل و نظارت بر فعالیت مراکز درمانی طرف قرارداد با بکارگیری روشهای غیرحضوری و برقراری تماس تلفنی و گزارشات سامانههای الکترونیک مانند سامانه تایید خدمات انجام میشود.
وی ادامه داد: در صورت وجود شکایت بیمه شده از مراکز درمانی، رسیدگی در اسرع وقت انجام و ضمن رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری بررسی و پیگیری میشود.
پیروزیان با اشاره به اینکه نحوه پذیرش بیماران در تمام مراکز درمانی به خصوص بیمارستانها به صورت مستمر رصد میشود، گفت: تمدید قرارداد همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد که اعتبار آن از دی ماه ٩٨ به اتمام رسیده باشد و دلایل انضباطی وجود نداشته باشد، تا آخر خرداد ۹۹ بدون مراجعه حضوری بلامانع اعلام شده است.