معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر با فضای مجازی میتوان با ۱۲ هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد و امید است آموزش و پرورش در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید، زیرساختهای آموزش مجازی را توسعه دهد.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست مشترک با محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر گفت: همه حوزهها در زمان شیوع کرونا دچار سردرگمی شدند. یکی از حوزههایی که در زمان شیوع کرونا بیشترین درگیری را داشت، حوزه آموزشی بود؛ استفاده از فضای مجازی در آموزش باید از ۱۰ سال قبل اتفاق میافتاد، اما در این شرایط با شیوع این ویروس فرصتی برای توسعه زیر ساختهای آموزش مجازی ایجاد شد.
ستاری بیان کرد: استارتاپهای حوزه آموزشی در شرایط شیوع کرونا، رشد هزار واحدی داشته است؛ امید است با سرمایهگذاریهای انجام شده و همکاری آموزش وپرورش فعالیت این استارتاپها گسترش بیشتری یابد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: سامانه شاد که توسط آموزش و پرورش توسعه یافت، هر چند که نیازمند گسترش بیشتر و افزودن قابلیتهای بیشتری بود، اما در مرحله اول گام مثبتی در توسعه آموزشهای مجازی محسوب میشود.
ستاری با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با ۱.۵ میلیون نیروی انسانی و ۱۵ میلیون دانش آموز ابعاد وسیعی دارد، تصریح کرد: این ابعاد گسترده فرصت اقتصادی مناسبی برای استارتاپهای حوزه آموزش محسوب میشود.
وی اظهار کرد: امید است با سرمایهگذاریهای انجام شده و همچنین همکاری آموزش وپرورش فعالیت این استارتاپها گسترش بیشتری داشته باشد. یکی از خطرهای حوزه آموزش مجازی، از دست خارج شدن سیستم آموزشی است، در چنین شرایطی این سیستم باید همواره در حال تکامل باشد تا بتوان محتوای مناسب و با کیفیت ارائه داد.
ستاری به محقق شدن عدالت آموزشی از طریق مزایای فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: به واسطه آموزشهای مجازی، محتوای آموزشی در اختیار دانشآموزان ساکن روستاها تا دانشآموزان شاغل به تحصیل در بهترین مدارس تهران قرار میگیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه آموزش مجازی رخ داده است؛ در گذشته با هزینههای گزاف همایش برگزار میشد، اما در حال حاضر با فضای مجازی میتوان با ۱۲ هزار مدیر مدرسه تعامل ایجاد کرد؛ امید است آموزش و پرورش در شرایط شیوع کرونا در فرصت ۲ تا ۳ ماه باقی مانده به آغاز سال تحصیلی جدید، زیرساختهای آموزش مجازی را توسعه دهد.