علی امام درباره کرونا و طرح ترافیک گفت: تا آخر خردادماه خساراتی که متوجه متروی تهران به خاطر شرایط بیماری کرونا شده، ۲۰۰ میلیارد بوده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، برنامه گفتوگوی اجتماعی با موضوع «انگیزه اجرای مجدد طرح ترافیک به چه قیمت؟ اختلاف نظر شهرداری و وزارت بهداشت» در ارتباط تلفنی با علی امام (مدیرعامل شرکت مترو تهران) از رادیو گفتگو پخش شد.
علی امام (مدیرعامل شرکت متروی تهران) درباره برداشته شدن محدودیتهای ناشی از کرونا و کمبود ظرفیت ناوگان شهری گفت: اولین موضوع مربوط به رعایت فرهنگ دوران کرونا و محدودیتهای آن میشود که یکی از مصداقهای آن استفاده از ماسک است و اجباری شدن آن در هفتههای اخیر مطرح شده و ۱۰۰ درصد رعایت نمیشود و از طرف دیگر دولت به جهت سیاستهای کلی دوران کرونا محدودیتها را کم کرده و مشاغل باز شده و مردم به جریان عادی بازمیگردند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران یادآوری کرد: وقتی مردم بخواهند سرکار بروند، نیاز به استفاده از خودروی شخصی یا حمل و نقل عمومی دارند. به این دلیل که یکی از راههای انتقال کرونا حمل و نقل عمومی است، این محدودیتها اتفاق افتاده است.
امام در پاسخ به اینکه آیا وضعیت حمل و نقل شهری فعلی مناسب کروناست، یا خیر عنوان کرد: چه دولت و چه شهرداریها و ما در متروی تهران به فکر سلامتی مردم هستیم، اما شهروند با رعایت نکات بهداشتی میتواند تضمینکننده سلامت خود باشد.
وی افزود: محیط مترو و واگنها بسته است و اگر وارد آسانسور شوید و ماسک نداشته باشید، ممکن است دچار کرونا شوید.
مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه یک راه تعطیلی و استفاده نکردن از متروست، اما امکان پذیرنیست، گفت: قبل از کرونا یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مترو استفاده میکردند و عصای دست مردم است، اما باید رعایت کنند.
امام درباره میزان خسارت مترو در شرایط کرونا بیان کرد: تا آخر خردادماه خساراتی که متوجه متروی تهران به خاطر شرایط بیماری کرونا شده، ۲۰۰ میلیارد بوده است.