
کد خبر:۸۵۸۶۹۶
مدیرعامل راهآهن مطرح کرد
اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم راهآهن سنگان- بافت
سعید رسولی گفت: خط دوم ریلی سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافت با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان ساخته میشود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل راهآهن در مراسم بهرهبرداری از سومین مرحله تحویل ناوگان جدید ریلی و توسعه همکاریهای اقتصادی و اجتماعی راهآهن که با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران و رئیس سازمان ایمیدرو در حال برگزاری است، اظهار داشت: مرحله سوم بهرهبرداری از ناوگان جدید ریلی را امروز آغاز میکنیم. ۶۵ دستگاه انواع ناوگان داخلی نو بازسازی شده وارد شبکه میشوند و از ابتدای امسال ۲۰۹ دستگاه واگن و انواع ناوگان به شبکه افزوده شده است که نسبت به سه ماهه ۹۸ میزان ۸۷ درصد رشد دارد.
وی ادامه داد: با تزریق منابع مالی جدید، مرحله دوم تسهیلات تبصره ۱۸ این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مدیرعامل راهآهن افزود: تفاهم نامه همکاری و سرمایهگذاری برای احداث خط دوم سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافت امروز انجام میشود که این خط اتصال به بندر شهید رجایی را تسهیل میکند و طرح مهمی است که با حمایت ایمیدرو انجام میشود.
رسولی اضافه کرد: ۸۰۰ کیلومتر خط دوم با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
وی گفت: همچنین در کلانشهر تهران روی تونل ریلی منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران که جزو خط آهن تهران- تبریز است طی همکاری با شهرداری تهران عملیات اجرایی پروژهای شروع میشود.
مدیرعامل راهآهن افزود:از سال ۹۲ که این تونل افتتاح شد اراضی بالای تونل بلااستفاده ماند که طی سند همکاری راهآهن و شهرداری تهران اقدام ارزشمندی در حوزه شهرسازی روی این تونل انجام میشود و الگوی خوبی برای شهرسازی خواهد بود.
وی ادامه داد: با تزریق منابع مالی جدید، مرحله دوم تسهیلات تبصره ۱۸ این کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.
مدیرعامل راهآهن افزود: تفاهم نامه همکاری و سرمایهگذاری برای احداث خط دوم سنگان- تربت حیدریه- جندق- بافت امروز انجام میشود که این خط اتصال به بندر شهید رجایی را تسهیل میکند و طرح مهمی است که با حمایت ایمیدرو انجام میشود.
رسولی اضافه کرد: ۸۰۰ کیلومتر خط دوم با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
وی گفت: همچنین در کلانشهر تهران روی تونل ریلی منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران که جزو خط آهن تهران- تبریز است طی همکاری با شهرداری تهران عملیات اجرایی پروژهای شروع میشود.
مدیرعامل راهآهن افزود:از سال ۹۲ که این تونل افتتاح شد اراضی بالای تونل بلااستفاده ماند که طی سند همکاری راهآهن و شهرداری تهران اقدام ارزشمندی در حوزه شهرسازی روی این تونل انجام میشود و الگوی خوبی برای شهرسازی خواهد بود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.