رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ تعداد ۱۶ پایاننامه در مقطع تحصیلات تکمیلی توسط دانشجویان و اساتید این دانشکده فنی و مهندسی به عنوان پایاننامههای تقاضا محور به انجام رسید.
محسن حیاتی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص توسعه این دانشکده گفت: دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی در این راستا اقدام به تاسیس و راه اندازی ۹ مرکز در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ کرده است که این تعداد شامل ۳ مرکز رشد، ۴ مرکز تخصصی و ۲ شرکت دانش بنیان است.
حیاتی افزود: علاوه بر آن، ۱۱ نفر از اعضای هیات علمی گروههای مختلف دانشکده در مراکز مذکور به عنوان مسئول این مراکز در انجام امور پژوهشی فعال هستند و این مراکز به بستری برای همکاری اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و متخصصینی از داخل و خارج از دانشگاه تبدیل شده است.
رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: علاوه بر آن، در این دانشکده اقدام به گسترش انجام طرحهای پژوهشی (به ویژه طرحهای خارج از دانشگاه و مورد نیاز جامعه) شده است و در این راستا، در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ تعداد ۸۳ طرح پژوهشی در دانشکده توسط اعضای هیات علمی انجام شده و یا در دست اقدام هستند. از تعداد کل ۸۳ طرح پژوهشی، تعداد ۷ طرح داخلی، ۵۰ طرح اختتام یافته خارج از دانشگاه، ۴ طرح مصوب خارج از دانشگاه و ۲۲ طرح جاری خارج از دانشگاه هستند.
وی یادآور شد: علاوه بر آن، به هدایت پایان نامههای دانشجویان دورههای تحصیلات تکمیلی به سمت پروژههای تقاضا محور که در پاسخ به نیازهای جامعه و صنعت تعریف شدند، پرداختیم. جدای از آن، فعالیت ۹۸ نفر از اعضای هیات علمی متخصص در ۷ گروه آموزشی دانشکده امکان فعالیتهای پژوهشی به صورت طرحهای پژوهشی و پایان نامههای دوره تحصیلات تکمیلی را تقویت و پشتیبانی میکند چرا که از تعداد کل ۹۸ عضو هیات علمی دانشکده، ۶ نفر استاد تمام، ۲۸ نفر دانشیار، ۵۸ نفر استاد یار و ۶ نفر مربی هستند.
حیاتی اظهار کرد: در دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ تعداد ۲۶۵۱ نفر دانشجو به صورت فعال مشغول به تحصیل بودند که از این تعداد، ۱۸۱۷ نفر دانشجوی کارشناسی، ۶۶۷ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۶۷ نفر دانشجوی دکتری هستند و در اجرای طرحهای پژوهشی مذکور و پروژههای تقاضا محور نقش دارند.
وی خاطرنشان کرد: به طوری که در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ تعداد ۱۶ پایان نامه در مقطع تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری توسط دانشجویان و اساتید دانشکده فنی و مهندسی به عنوان پایان نامههای تقاضا محور به انجام رسید و مورد حمایت دستگاه ها، سازمانها و صنایع خارج از دانشگاه و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه قرار گرفت که این امر حاکی از اشتیاق و تمایل اساتید و دانشجویان در خصوص انجام پژوهشهایی است که پاسخگو به نیازهای روز جامعه است.