خضریان: اثبات مضرات و مزایای محصولات تراریخته آسان نیست / کمیسیون اصل ۹۰ اجرای قوانین این حوزه را زیر نظر دارد
در گفتگو با دانشجو
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه تراریخته یک موضوع کاملا علمی و پیچیده است گفت: اثبات مضرات و یا مزایای محصولات تراریخته به آسانی امکانپذیر نیست، اما آنچه مسلم این است که به عنوان یک حق، مصرف کننده باید نسبت به مصرف کالای تراریخته آگاه باشد.
تعداد نظرات: ۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
تکنولوژی اگر مضر باشه فایده اش چیه اگر از این راه قرار باشه محصول زیاد کنیم فایده اش چیه!
محصول زیاد کردن بالاتر از سلامتی مردم قرار داره؟
این همه بیماری که خیلی هاش از خوردن و چی خوردن میاد بخاطر چیه؟
چرا خارجی ها به مصرف محصولات ارگانیک تمایل دارن؟
اگر این محصولا وارد چرخه بشن به طور کلی محصولات ارگانیک صدمه می بینن...
مساله پیچیده نیست... مساله بی فکری و بی مسئولیته! این همه تحقیقی روی تراریخته و مضراتش شده کافی نیست؟
این همه مقاله ای خود خارجیا نوشتن؟
اینکه زمینی محصول ترارریخته توش میکارن بعد مدتی حاصل خیزیش و از دست میده... ما از پشت کوه نیومدیم منابع در این مورد هست...
اینکه شما میخواید با سلام و صلوات به زور این محصولات و جا بدین بین مردم و مجبورشون کنید به مصرف و بعدم کشاورزان به طمع محصول بیشتر به این سمت رو بیارن خیانته...
حساب ما و شما باشه قیامت این دنیا که گند زدین ب اسم انقلابی گری...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
هر دم از این باغ بری می رسد/ مجلس می خواهد تولیدات محصولات تراریخته افزایش پیدا کند!


مجلس به بهانه ی کاهش وابستگی به واردات محصولات غذایی می خواهد تولیدات محصولات تراریخته افزایش پیدا کند. این در حالی است که چه در خارج از کشور و چه در داخل تراریخته ها محصولات خوش نامی نیستند و برخی کشورهای تولید کننده این دست محصولات، در مقابل خودشان وارد کننده محصولات ارگانیک هستند. یعنی محصول تراریخته را صادر و محصول ارگانیک وارد کشورشان می کنند اما در ایران عده ای با انکار کامل مضرات این محصولات و عده ای دیگر با پیچیده خواندن ماهیت این محصولات در صدد جا انداختنش بین کشاورزان و مردم هستند!

در حقیقت انگار پر کردن شکم مردم از سلامتیشان مهم تر شده است.حال آنکه ایران انقدر زمین دارد که بتواند چندبرابر جمعیت فعلی را تغذیه کند اما به جای اندیشیدن تدابیر برای استفاده از تمام ظرفیت خاک ایران برای کشاورزی قصد دارند تراریخته را به خورد مردم دهند. علاوه بر این انداختن طمع محصولات بیشتر در ذهن کشاورزان آیا سبب نابودی محصولات ارگانیک به ویژه بذر و محصولات ویژه ی ایران نمی شود؟

آیا قرار است این هم مثل سایر اشتباهاتی چون مساله فرزندآوری پس از سالها ضرر زدن به مردم و نسل های متعدد و بیشتر برملا شدن مضراتش با اعتراف مسئولین و سرکج کردنشان رو به رو شود؟

تنها یک راه پیش مردم وجود دارد پیش از تصمیمات مجلس و دولتی که هم خواهان کاهش کشاورزی و وابستگی به خارج و هم خواهان تبدیل کردن کشاورزی ایران به تولیدکننده های محصولات تراریخته است جلوی اینکار را بگیرند و نظرشان را به مسئولین برسانند. باید از محصولات ارگانیک ایرانی حمایت کنیم و برای حفظشان بکوشیم چرا که اگر روزی برسد که تمام محصولات بومی و غیر بومی ایران تراریخته شود برای فکر کردن و پشیمانی خیلی دیر است. عاقل نقد محصولات سلامت را به نسیه محصولاتی که اما و اگر پشتش است نمی فروشد.


تلاش مسئولین در جهت استفاده ی کامل از ظرفیت کشاورزی ایران و به کار انداختن تمام زمین های قابل زراعت در ایران چه بوده است؟ آیا تلاششان در ان زمینه ها به پایان رسیده و نتیجه داده که حالا به بهانه های مختلف سراغ تراریخته ها می روند؟

از طرف دیگر بذر محصولات تراریخته از کجا قرار است بیاید؟ از جیب سیاست مداران؟ اگر به همین بهانه بذرهای دستکاری شده برای نابودی نسل ایران به کشور بفرستند چه کسی پاسخگو خواهد بود؟مگر به شما تضمین می دهند کجای بذرها را دستکاری کرده اند؟ لابد می خواهند بگویند بذرها را ازمایش میکنیم اما تجربه نشان داده خیلی چیزها را آزمایش کردند و وارد کردند و بعد مشکلاتش برملا شد.


تاکنون موارد گوناگونی که مورد تایید سیاست مداران و سازمان های جهانی و برخی متخصصین بوده به نتایج منفی رسیده اما پاسخ این جماعت پس از رسیدن به این نتایج چه بوده؟ آیا هیچ وقت خودشان را ملزم به پاسخ می دانند؟ آیا هیچ وقت بررسی می کنند نتایج حرف و تصمیماتشان چه اثری بر روی جامعه گذاشته و چند نفر را گرفتار مشکلات کرده است؟



سالها قبل در دهه هشتاد تلوزیون کارشناسانی می آورد که به خوردن بیشتر ماهی و قرار دادنش در غذاهای هفتگی به عنوان گوشت سفید برتر توصیه می کردند اما پس از چندین سال کارشناسان به تلوزیون آمده و گفتند ماهی سرد است و مصرف ماهی خیلی خوب نیست و نباید زیاد ماهی خورد. سالها به غلط مردم را به خوردن چیزی توصیه می کردند و بعد توصیه شان برعکس شد! اما کسی پاسخگوی ضرری که در ان چند سال راهنمایی غلط به مردم رسید شد؟ می گویند علم است دیگر بالا و پایین دارد! جالب است که در روایات مصرف زیاد ماهی منع شده و گفته شده باعث سستی بدن می شود اما افسوس که متخصص مسلمان به مقالات خارجی بیشتر از روایات اعتماد دارد حال آنکه در مورد هیچ کدامش تحقیق نکرده!


حکایت ما و مسئولین و متخصصین شده حکایت چشم پزشکانی که مردم را عمل لیزر می کنند اما خودشان عینکی هستند چرا که می گویند شاید مضر باشد و بعدا روشن شود!


خبرگزاری دانشجو کاش همانطور که نظر مسئئولین و برای ما نشر میدین نظر مارو هم به اونا می رسوندین!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اگر تراریخته مشکل نداره از مسئولین میخوایم از متخصصین میخوایم 5 سال ب صورت بالینی روی خودشون آزمایش کنن مردم و موش ازمایشگاهی نکنن... 5 مداوم این محصولات و مصرف کنن... تست بگیرن دائما... بعد 5 سال اثراتش و بررسی کنن ماشاالله مسئول و متخصص زیاده! بعد نتایج و به مردم اعلام کنن...ببینیم چه اثری داشته چه فوایدی نصیبشون شده...
هر کسی بیشتر اصرار داره تراریخته به خورد مردم بده اون و بذارین تو لیست اول روش تست بشه!

حرف بدیه؟ توقع زیادیه؟

نمیشه که پیش فرض ذهنیه مضراتش ثابت نشده و فلان و بهمان پیش رفت که... کی تحقیق کرده؟ تحقیق میگیم منظورمون خوندن چهارتا مقاله و ارجاع بهش نیست ها... تحقیق بالینی...

مسئولین فقط باورشون به بی ضرری تراریخته رو میتونن با تن دادن به این آزمایش ثابت کنن!
ارسال نظرات
آخرین اخبار