به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص)، سردار سرتیپ دوم پاسدار سعید محمد در مراسم پایان عملیات اجرایی سکوی شماره ۵ بندر پارسیان، اظهار داشت: با تکیه بر توان داخل تحریمها را خنثی کردهایم وبا وجود تمام تحریمها و فشارهایی که هست، میبینید که کماکان با بهرهگیری از نیروهای متخصص داخلی و استفاده از تجهیزات و تکنولوژیهای روز دنیا یکی از موفقترین مجموعههای پیمانکاری در کشور را ایجاد کرده ایم.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) گفت: در خیلی از حوزهها و گرایشها به سرمایهگذار تبدیل شدهایم که دولت را در سرمایهگذاری در پروژهها و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک میکنیم و در اجرای پروژه بندر پارسیان نیز ۸۰ درصد سرمایهگذاری توسط قرارگاه انجام شده است.
وی افزود: بندر پارسیان به عنوان دروازه اصلی واردات مواد خام و صادرات محصولات تولیدی محصول مشترک قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) و سازمان ایمیدرو زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این در حالی است که بیش از ۸۰ درصد از اسکلههای فعال کشور به دست قرارگاه ساخته شده است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) گفت: این پروژه شامل ۱۵۰۰ متر موجشکن اصلی، ۴ پست اسکله با امکان تخلیه و بارگیری حدود ۹ میلیون تن انواع کالا در سال است که ظرفیت شناورهایی تا ۱۰۰ هزار تن با حداکثر عمق آبخور ۱۷ متر در طراحیها لحاظ شده و در حال حاضر اسکله شماره پنج آن تکمیل شده است؛ بنابراین گزارش شهرستان پارسیان در غرب استان هرمزگان و ۳۰ کیلومتری عسلویه واقع شده است و منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژیبر پارسیان در محدودهای افزون بر ۱۰ هزار هکتار در این شهرستان واقع شده است و قرار است در این بندر، چهار اسکله ساخته شود تا کشتیهای با تناژ بالا در این بندر پهلوگیری کنند.
صنایع انرژیبر نیز نوع خاصی از صنایع مادر در کشور را شامل میشود که سهم انرژی مصرفی آنها، نسبت به دیگر عوامل تولید از قبیل مواد اولیه، نیروی کار و غیره، در مقایسه با صنایع دیگر بالا است و نقش تعیینکنندهای در قیمت نهایی محصول دارد.