
کد خبر:۹۰۰۰۷۷
جوکار: یک وزیر مدارس حمایتی راه میاندازد؛ وزیر بعدی میگوید خوب نیست و باید وضعیت برگردد! / معلم درجه ۱ و ۲ نداریم
نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه طرح مباحثی در ارتباط با معلم درجه یک و دو را قبول نداریم، گفت: با جدیت پیگیر احقاق حق معلمان حمایتی هستیم.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدصالح جوکار ظهر امروز در جمع معلمان حمایتی یزد که به وضعیت شغلی و معوقات حقوق خود معترض بودند اظهار داشت: متاسفانه در نظام آموزشی ما از آن جهت که هیچ زمانی راهبردهای کلان و اساسی و سیاستگذاری های کلان را وزرای پیشین دنبال نکردند، مشکلات متعددی به وجود آمده است.
وی تصریح کرد: از روز اولی که نظام جمهوری اسلامی فعالیت خود را شروع کرد، قرار بود نظام آموزشی ما بر اساس معارف دینی باشد و سیاست های کلی و طرح کلی نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش ابلاغ شد و معلمان به خوبی شاهد هستند که چقدر از ویژگی هایی که قرار بود در مدرسه و نظام تعلیم و تربیت اجرایی شود به مرحله اجرا رسیده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه خانواده، نه مدیر و نه معلمان از این طرح اطلاع کافی ندارند، این وضعیت اصلا مناسبت نیست؛ هر وزیری که می آید طرح و اقدام جدیدی را شروع می کند و کارهای قبلی به فراموشی سپرده می شود.
جوکار با انتقاد از اینکه ما یک سیاست کلی در رابطه با جذب معلم در آموزش و پرورش نداشتیم تصریح کرد: همین مدارس حمایتی تصمیم یکی از وزرا بود و تعدادی معلم را از طریق شرکتهایی جذب کرده و به کلاس های درس فرستادند اما وزیر دیگری میآید و میگوید مدارس حمایتی خوب نیست و باید وضعیت برگردد؛ این چه نظام آموزشی است و چرا از ابتدا کار به صورت کارشناسی انجام نمیشود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در شان ما نیست که چند سال یک طرح ابلاغ شده را اجرا کنیم و بعد بگوییم خوب نیست و آن را رها کنیم؛ من به معلمان حمایتی حق میدهم که پس از چند سال فعالیت الان در ارتباط با بحث بیمه و حقوق و قرارداد خود با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه در قانون اساسی تاکید شده که وظیفه دولت است شغل مناسب هر فردی را تامین کند بیان کرد: در این راستا به عنوان نماینده مردم در مجلس اعلام میکنم که از حق و حقوق معلمان حمایتی دفاع کردیم و در صحن علنی مجلس و وزارتخانه و در استان به مسائل معلمان پرداخته شده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اینطور نیست که کار معلمان فراموش شده باشد، بلکه همین دیروز از مدیرکل آموزش و پرورش یزد در این رابطه توضیح خواستم و مقرر شد که فردا نامهای برای اعلام به وزیر آموزش و پرورش بنویسد و به من تحویل دهد.
جوکار به تعطیلی کلاسهای درس اشاره کرد و ادامه داد: این که حق و حقوق معلمان باید پرداخت شود موضوع قطعی و درست است ولی آیا تعطیلی کلاسهای دانشآموزان و عقب افتادن تحصیلی آنها به نفع ماست؛ بله در استان باید همه جوابگوی حقوق معلمان باشند و پیگیری لازم در این زمینه باید انجام شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس دهم در ارتباط با معلمان گفت: این قانون مصوب شده و شورای نگهبان هم تایید کرده پس باید اجرایی شود و قول میدهیم که مشکلات معلمان را پیگیری کنیم تا حل شود.
وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان معلم درجه یک و دو نداریم و معلم کسی است که در مدارس آموزش میدهد و اینکه کسی بگوید معلمان حمایتی معلم نیستند اصلا درست نیست و چنین چیزی را قبول نداریم.
وی تصریح کرد: از روز اولی که نظام جمهوری اسلامی فعالیت خود را شروع کرد، قرار بود نظام آموزشی ما بر اساس معارف دینی باشد و سیاست های کلی و طرح کلی نظام تعلیم و تربیت برای آموزش و پرورش ابلاغ شد و معلمان به خوبی شاهد هستند که چقدر از ویژگی هایی که قرار بود در مدرسه و نظام تعلیم و تربیت اجرایی شود به مرحله اجرا رسیده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نه خانواده، نه مدیر و نه معلمان از این طرح اطلاع کافی ندارند، این وضعیت اصلا مناسبت نیست؛ هر وزیری که می آید طرح و اقدام جدیدی را شروع می کند و کارهای قبلی به فراموشی سپرده می شود.
جوکار با انتقاد از اینکه ما یک سیاست کلی در رابطه با جذب معلم در آموزش و پرورش نداشتیم تصریح کرد: همین مدارس حمایتی تصمیم یکی از وزرا بود و تعدادی معلم را از طریق شرکتهایی جذب کرده و به کلاس های درس فرستادند اما وزیر دیگری میآید و میگوید مدارس حمایتی خوب نیست و باید وضعیت برگردد؛ این چه نظام آموزشی است و چرا از ابتدا کار به صورت کارشناسی انجام نمیشود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این در شان ما نیست که چند سال یک طرح ابلاغ شده را اجرا کنیم و بعد بگوییم خوب نیست و آن را رها کنیم؛ من به معلمان حمایتی حق میدهم که پس از چند سال فعالیت الان در ارتباط با بحث بیمه و حقوق و قرارداد خود با مشکل مواجه هستند.
وی با بیان اینکه در قانون اساسی تاکید شده که وظیفه دولت است شغل مناسب هر فردی را تامین کند بیان کرد: در این راستا به عنوان نماینده مردم در مجلس اعلام میکنم که از حق و حقوق معلمان حمایتی دفاع کردیم و در صحن علنی مجلس و وزارتخانه و در استان به مسائل معلمان پرداخته شده است.
نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: اینطور نیست که کار معلمان فراموش شده باشد، بلکه همین دیروز از مدیرکل آموزش و پرورش یزد در این رابطه توضیح خواستم و مقرر شد که فردا نامهای برای اعلام به وزیر آموزش و پرورش بنویسد و به من تحویل دهد.
جوکار به تعطیلی کلاسهای درس اشاره کرد و ادامه داد: این که حق و حقوق معلمان باید پرداخت شود موضوع قطعی و درست است ولی آیا تعطیلی کلاسهای دانشآموزان و عقب افتادن تحصیلی آنها به نفع ماست؛ بله در استان باید همه جوابگوی حقوق معلمان باشند و پیگیری لازم در این زمینه باید انجام شود.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مجلس دهم در ارتباط با معلمان گفت: این قانون مصوب شده و شورای نگهبان هم تایید کرده پس باید اجرایی شود و قول میدهیم که مشکلات معلمان را پیگیری کنیم تا حل شود.
وی تصریح کرد: ما به هیچ عنوان معلم درجه یک و دو نداریم و معلم کسی است که در مدارس آموزش میدهد و اینکه کسی بگوید معلمان حمایتی معلم نیستند اصلا درست نیست و چنین چیزی را قبول نداریم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.