به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ابراهیم مرادی با اشاره به این که گسترش ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را برای صنایع مختلف در جهان ایجاد کرده است، افزود: بحران اقتصادی تحمیلشده به صنعت هوانوردی ناشی از گسترش کرونا ویروس، بر هیچکسی پوشیده نیست و صنعت فرودگاهی ایران نیز متحمل خسارات بسیار زیادی از این نظر شده است.
وی افزود: از سوی دیگر، با توجه به اینکه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به عنوان متولی صنعت فرودگاهی، یک شرکت درآمد-هزینه ای است، وصول نشدن مطالباتش در دوران بحران اقتصادی کنونی، بسیار آزاردهنده خواهد بود آنهم در حالی که از یک طرف، فرودگاهها موظف به ارائه خدمات باکیفیت به مردم هستند و از طرف دیگر، پروژهها و طرحهای لازمالاجرای متعددی در دست انجام دارند که همه آنها علاوه بر دانش فنی نیازمند تامین بودجه است.
* بدهی چهار شرکت بزرگ به مهرآباد بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان
مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد اظهار داشت: در حال حاضر شرکت های هواپیمایی ۵۱۰ میلیارد تومان بدهی به فرودگاه مهرآباد دارند.
مرادی درباره ارقام بدهی شرکت های هواپیمایی محتلف بیان کرد: اکنون چهار شرکت هواپیمایی بزرگ کشور در مجموع مبلغ بیش از ۳۸۵ میلیارد تومان در قبال خدماتی که از این فرودگاه دریافت کردهاند، به مهرآباد بدهکار هستند.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد اظهار کرد: کمترین مبلغ بدهی مربوط به یکی از شرکت های هواپیمایی به میزان حدود ۱۰ میلیارد ریال است و بیشترین بدهی مبلغ ۱۶۷ میلیارد تومان است که به یکی دیگر از شرکت های هواپیمایی تعلق دارد.
وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد شرکتهای هواپیمایی برای پرداخت بدهیهای خویش به مهرآباد اقدام کنند، اظهار کرد: ضرورت دارد شرکتهای هواپیمایی نسبت به پرداخت بدهی خود به فرودگاه بینالمللی مهرآباد اقدام کنند، زیرا وصول نشدن مبلغ ۵۱۰ میلیارد تومانی بدهی شرکتهای هواپیمایی، توان این فرودگاه و صنعت فرودگاهی پایتخت را برای ارائه خدمات باکیفیت و به سرانجام رساندن پروژههای مختلف کاهش میدهد.