به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، این روز ها همه ی ما کلماتی مانند رپورتاژ آگهی، بک لینک و امثال هم را در مکان های مختلف می شنویم اما شاید آن طور که باید با این موضوعات آشنایی نداشته باشیم. با توجه به این که عصر حاضر به عصر روابط عمومی شناخته شده است استفاده از روش هایی که بتواند باعث تقویت روابط عمومی در هر زمینه ای شود حائز اهمیت می باشد.
رپورتاژ آگهی هم از آن جهت که زیر مجموعه ای از روابط عمومی می باشد مورد توجه قرار گرفته است. در واقع رپورتاژ را می توان نوعی تبلیغات متنی معرفی کرد که قالب آن به صورت گزارش یا خبر می باشد. به عبارت دیگر می توان گفت رپورتاژ اطلاعیه ای است که توسط روابط عمومی برای اطلاع رسانی در رابطه با اتفاقات در کسب و کار به مردم، از طریق انتشارات و یا رسانه های مختلف منتشر می شود. در قالب رپورتاژ آگهی از یک تیتر جذاب، چندین پاراگراف متن، چندین عکس و هایپر لینک فالو استفاده می شود.
اهمیت استفاده از رپورتاژ آگهی را می توان این گونه توضیح داد که با توجه به این که در سال های اخیر ارتقا رتبه سایت در گوگل اهمیت یافته است استفاده از شیوه های مختلف برای این کار نیز مورد توجه قرار گرفته است. کاری که در رپورتاژ انجام می شود به این گونه است که سه تا پنج کلمه کلیدی اصلی به سایت شما لینک می شود.
سپس رپورتاژ شما در خبرگزاری های معتبری که دارای رده بالای گوگل می باشند منتشر شده و برای همیشه آرشیو می شوند. به این ترتیب می توانید رتبه خود را در گوگل ارتقا دهید. با توجه به این که در این روش، رپورتاژ آگهی شما برای همیشه در سایت خبری مورد نظر باقی می ماند و محدودیت زمانی برای آن وجود ندارد از این جهت می توان به اهمیت کاربرد آن پی برد.
با توجه به این که رپورتاژ آگهی و بک لینک هر دو به عنوان روش هایی برای دریافت لینک از سایت های مختلف می باشند ممکن است گاهی در تشریح هر یک دچار اشتباه شده و از تفاوت های آن ها غافل باشیم. برای این که بتوانید از هر یک از این موارد را در جایگاه درست خود استفاده کنید بهتر است به شناخت این تفاوت ها بپردازید. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد :
1_ اگر بخواهیم از لحاظ کاربرد به بررسی تفاوت های این دو مورد بپردازیم باید بگوییم که بک لینک ها متون و تصاویر لینک شده ای می باشند که به وسیله ی آن می توان دو سایت را به یکدیگر مرتبط کرد و در واقع با این کار می توان باعث رشد کلمه کلیدی در موتور های جستجو شد. اما رپورتاژ آگهی نوعی متن غیر تبلیغاتی می باشد که توسط یکی از رسانه های موجود به تعریف از خدمات یا محصولات یک وب سایت می پردازد.
2_ تفاوت دیگری که بین این دو مورد وجود دارد را می توان بازه زمانی قرار گیری هر یک از آن ها را در سایت های خبری معرفی کرد. در واقع همان طور که گفته شد قرار گرفتن رپورتاژ بر روی سایت های خبری هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد و همیشه در آن رسانه باقی خواهد ماند و این در حالی است که برای بک لینک ها معمولا دوره های یک ساله در نظر گرفته می شود و برای هر دوره نیاز به تمدید می باشد.
3_ تفاوت دیگری که برای این دو مورد می توان در نظر گرفت هزینه های مربوط به هر کدام می باشد. با توجه به این که بک لینک ها به طور دوره ای بر روی سایت قرار می گیرند لازم است که برای هر دوره هزینه ی جداگانه پرداخت شود. اما برای رپورتاژ آگهی پرداخت یک بار هزینه کافی می باشد. از همین جهت می توان گفت رپورتاژ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر می باشد.
برای خرید رپورتاژ آگهی تسمینو میتواند گزینه مناسبی باشد زیرا یکی از قدیمی ترین پلتفرم های رپورتاژ آگهی میباشد و تاکنون بیش از 50 هزار آگهی رپورتاژ منتشر کرده است و همچنین از دیگر خدمات تیم تسمینو خرید بک لینک میباشد که میتوانید از لینک https://www.tesmino.com/backlink/ اقدام به خرید بک لینک نمایید
شناخت مزایا و معایب رپورتاژ آگهی می تواند به عنوان یکی از معیار های مهم برای استفاده کردن یا نکردن از آن باشد. به همین دلیل است که لازم به بررسی هر یک از این موارد می باشد. از جمله مزایای این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.
1_ رپورتاژ به عنوان یک مقاله جامع و کامل می باشد که می تواند به طور کامل شما را معرفی کند. شما می توانید در این متن به آموزش پرداخته، احساس نیاز در مخاطب ایجاد کرده، مخاطب را با خود همراه کرده و او را ترغیب به خرید از خود نمایید. نکته ی مهم این است که رپورتاژ به طور هنرمندانه نوشته شود.
2_ احتمال خوانده شدن رپورتاژ بالا می باشد و این موضوع را می توان یکی دیگر از مزایای آن معرفی کرد. با توجه به این که رپورتاژ در بین متون اصلی یک سایت قرار می گیرد با در نظر گرفتن یک عنوان جذاب می توانید کاری کنید تا مخاطب با کلیک بر روی آن به صفحه ی شما وارد شود و به این ترتیب می توانید به هدف خود دست یابید.
3_ از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی می توان به بالا رفتن اعتبار و برندینگ اشاره کرد. همان طور که می دانید اعتبار یکی از موضوعات مهم در هر کسب و کاری می باشد و می تواند به رشد کسب و کار کمک کند. حضور در رسانه های بزرگ می تواند شما را به این هدف بزرگ برساند. در واقع وقتی مخاطب نام شما را در رسانه های معتبر و شناخته شده می بیند به طور ناخودآگاه به شما اعتماد کرده و به سمت شما کشیده می شود.
4_ مزیت دیگر رپورتاژ را می توان تاثیر گذاری آن در سئو سایت معرفی کرد. هنگامی که رپورتاژ شما در سایت های بزرگ که از رتبه خوبی برخوردار می باشند قرار می گیرد به گوگل یک پیام مخابره می شود. این پیام می گوید که شما یک وب سایت مطرح دارید که توسط رسانه های قابل اعتماد و شناخته شده معرفی می شود. همین پیام کافی است تا تاثیر گذاری آن را مشاهده نمایید.
اگر بخواهیم صادقانه در رابطه با رپورتاژ آگهی صحبت کنیم باید در کنار مزایای بیان شده معایب آن را هم مطرح کنیم. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد :
1_ شاید مهم ترین عیب رپورتاژ را بتوان این گونه بیان کرد که لینک های داده شده در همه ی صفحات سایت مورد نظر درج نمی شود و فقط در همان صفحه مذکور از سایت به نمایش در می آید. در واقع اگر مخاطب به صفحه ای که رپورتاژ شما قرار داده شده است وارد نشود نمی تواند با شما آشنا شود.
2_ از دیگر معایب بیان شده برای رپورتاژ آگهی می توان به گمراه کننده بودن برخی از آن ها اشاره کرد. کلمات انتخاب شده برای رپورتاژ اگر به طور دقیق و مناسب انتخاب نشود می تواند گمراه کننده باشد. این گمراهی می تواند مخاطب را دچار مشکل کرده و او را به هدفی که دارد نرساند. البته در سال های اخیر قوانینی برای جلوگیری از این موضوع به وجود آمده است که باعث کمتر شدن این مشکلات شده است.
3_ از دیگر معایب مطرح شده برای رپورتاژ ها حساسیت بالا در انتخاب کلمات کلیدی می باشد. اگر کلمه کلیدی به درستی انتخاب نشود ممکن است کل کار شما زیر سوال برود و شاید آن طور که باید کار شما به چشم نیاید.