به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد خدادی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در خصوص نقش رسانهها در حضور حداکثری و انتخابات آگاهانه طی سخنانی اظهار داشت: ماهیت انتخاب آگاهی است.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با بیان این که در صورت نبودن بستر رسانه مردم از انتخابات و نتیجه آن مطلع نمیشوند، ادامه داد: رسانهها در مورد حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح نقش مهمی به عهده دارند.
خدادی با اشاره به لزوم تبیین رسانهها در مورد انتخابات بیان کرد: آینده معیشتی، امنیتی، مناسباتی و محیطی مردم در گرو نقش آفرینی در انتخابات است.
وی وظیفه رسانهها را منطبق سازی اطلاعات با واقعیت دانست و اضافه کرد: رسانهها ضمن ارائه اطلاعات کاربردی و کارکردی باید منعکس کننده همهی صداها باشند.
محمد خدادی نقش رسانهها را اطلاع رسانی به مردم در مسیر انتخاب صحیح دانست و گفت: رسانهها به جای انتخاب اسم باید به انتخاب برنامه بپردازند.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به این که برخی از رسانهها فقط نقدها را منتشر میکنند، تصریح کرد: نباید جریان رسانهای ما فقط نقاط تاریک و نقطه ضعفها را به مردم نشان دهند.
وی بر لزوم دو سویه بودن و روشن گرا بودن رسانه تاکید کرد و افزود: در کنار نقاط تاریک و نقدها باید نسخههای پیشنهادی هم ارائه شوند.
خدادی با بیان این که در کنار نقاط ضعف باید نقاط قوت هم بازگو شوند، اضافه کرد: ماهیت یک رسانه در دو سویه بودن آن رسانه است.
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تصریح کرد: رسانهای با جریان یک طرفه همان بولتن و بروشور است.
وی با بیان این که رسانه نه تنها در انتخابات بلکه در همهی انتخابهای زندگی روزمره هم نقش آفرینی میکند، در پایان خاطرنشان کرد: موفقیت یک رسانه در بازنشر راه حل در کنار بیان مشکلات و از دیدگاه افراد مختلف است.