به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در برنامه چاپ اول با اشاره به روند ارزشیابی عملکرد پایان سال دانش آموزان بیان کرد: آمورزش و پرورش در سه بستر فضای مجازی، مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد آموزش را دنبال کرد همچنین در مناطقی که امکان دسترسی به ابزارهای فناورانه نبود از بسته های آموزشی استفاده شد.
وی ادامه داد: ارزشیابی پایان سال دانشآموزان هم براساس شرایط هر دوره تحصیلی دستورالعمل آن تعیین شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد؛ در دوره ابتدایی هم ۳۱ اردیبهشت پایان کار آموزشی است و مدارس تا ۱۰ خرداد برای ثبت ارزشیابی و اعلام آن فرصت دارند.
به گفته معاون آموزش ابتدایی برای پایههای اول و دوم ابتدایی معلمان باید از مهارت خواندن و نوشتن دانش آموزان اطمینان حاصل کنند و در پایه ششم هم برای سه درس ریاضی، علوم و فارسی ارزشیابی عملکردی انجام شود که روند انجام کار در مناطق زرد و آبی به صورت حضوری و در سایر مناطق به طور غیرحضوری خواهد بود.
حکیمزاده با اشاره به اینکه به طور سنتی در دوره ایتدایی آزمونی نداریم، بیان کرد: کار به طور کیفی توصیفی پیش میرود و ارزیابی عملکرد دانشآموز مورد توجه است همچنین اگر خانوادهای امکان همراهی با فرزندش را به دلیل کمبود امکانات نداشته باشد طی تفاهمنامهای با بسیج دانشگاه فرهنگیان قرار شد تا در چنین مواردی با دانشآموزان همکاری شود.
وی درباره زمان ثبتنام مدارس با اشاره به اینکه ابلاغ آن صادر و کار بر عهده معاونت ابتدایی است، بیان کرد: ثبت نامها طبق روال هر سال در موعد مشخص شروع میشود و از هفته دوم اردیبهشت دستورالعمل آن ابلاغ میشود.
معاون آموزش ابتدایی همچنین درباره برنامههای در نظر گرفته شده برای مناطقی که فاقد ابزار آموزشی در فضای مجازی هستند، گفت: برای تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری برنامه جایگرینی تعیین شد به این ترتیب که توزیع درسنامه به کمک راهبران آموزشی انجام میشود و تا جایی که امکان داشت اجازه ندادیم دانش آموزی به دلیل دسترسی نداشتن به ابزارهای لازم برای آموزش مجازی از تحصیل محروم بماند.
حکیمزاده با اشاره به برد ۹۸ درصدی مدرسه تلویزیونی در آموزش دانشآموزان تصریح کرد: در ایامی که آموزش مجازی نه تنها یک انتخاب بلکه یک الزام برای ما بود، خوشبختانه یکی از ابزارهای موثر مدرسه تلویزوینی بود و دانش آموزان در کنار درسنامهها امکان بهرهمندی از برنامه تلویزیونی را هم دارند در واقع تلویزیون کمک کرد تا روند آموزشی کمکی برای دانش آموزان داشته باشیم.
وی درباره برنامهریزی برای برنامه آموزشی سال آینده اظهار کرد: برنامه ریزی داریم تا روی ۲ مدل کار کنیم مدل اول آنکه اگر همچنان درگیر بحران بودیم کار آموزش را در بستر فضای مجازی ادامه دهیم و از برنامههای مکمل استفاده کنیم و در مدل دوم که مبتنی بر فروکش کردن کروناست اصل بر این است که آموزش به طور حضوری دنبال شود، اما از فضای مجازی برای غنا بخشید به روند کار کمک بگیریم.
معاون آموزش ابتدایی درباره میزان پوشش معلمان و دانشآموزان در شبکه شاد گفت: در دوره ابتدایی ۹۸ درصد مدیران عضو شبکه شاد هستند همچنین ۹۰ درصد معلمان هم در این شبکه حضوردارند علاوه بر آن به طور میانگین ۷۰ درصد دانشآموزان ابتدایی هم عضویت شاد را دارند.