به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۳۰ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی ۲۵ نامزد احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را در یک هفته گذشته داشتند.
۴ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۸/۸ میلیون پست در تلگرام، ۸/۶ میلیون پست در اینستاگرام و ۱۲/۵ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۲۸۴ هزار پست در تلگرام، ۲۵۹ هزار پست در اینستاگرام و ۲/۲ میلیون توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.
حدود یک میلیون محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزدهای احتمالی تولید شده است.
در این هفته با افزایش حواشی پیرامون محمدجواد ظریف در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی نام وی همواره در صدر محتوای انتخاباتی هر سه بستر مشاهده شد.
این هفته محمود احمدی نژاد بیشترین تولید محتوا در تلگرام را پس از ظریف به خود اختصاص داده است.
رضایی و محمد با اختلاف اندکی از هم، پس از ظریف به ترتیب در رتبههای دوم و سوم توییتر قرار دارند.
در اینستاگرام پس از ظریف بیشترین تولید محتوا پیرامون رئیسی بوده است.