به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۵۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکههای اجتماعی را دارند.
۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۱۸/۲ میلیون پست در تلگرام، ۱۴/۲ میلیون پست در اینستاگرام و ۲۱/۶ میلیون توییت منتشر شده است.
در این بین ۶۷۵/۱ هزار پست در تلگرام، ۷۹۰ هزار پست در اینستاگرام و ۳ میلیون توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.
در مجموع سه بستر حدود ۲/۸ میلیون محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزدهای احتمالی تولید شده که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر پیرامون رئیسی بوده است.
رشد کلی تولید محتوا در این هفته به دلیل پایان مهلت ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت بوده است. با مشخص شدن شخصیتهایی که قصد ورود جدی به عرصه انتخابات را دارند تولید محتوای انتخاباتی در این هفته افزایش داشته است.
این هفته ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد سه کاندید بحث برانگیز در شبکههای اجتماعی بودند که به ترتیب در جایگاه اول تا سوم تولید محتوای تلگرام و اینستاگرام قرار دارند.
در بستر توییتر در این هفته نام سعید محمد چند بار ترند شد و به این ترتیب وی در مجموع پس از رئیسی در جایگاه دوم این بستر قرار دارد.
میزان لایک و بازدید محتوای پیرامون لاریجانی بیش از سایر نامزدها بوده است. با وجود اینکه وی تولید محتوای کمتری نسبت به برخی از نامزدها داشته است. علت این امر را میتوان فعالیت جدی اکانت لاریجانی در توییتر دید.
در بستر اینستاگرام نیز رییسی که بیشترین تولید محتوا را داشته بیشترین لایک را هم از کاربران دریافت کرده است.