آخرین اخبار:
کد خبر:۹۳۶۳۵۰

کدام کاندیداها در صدر فضای مجازی قرار دارند؟

مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۵۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهشی بتا با داده کاوی حدود ۵۴ میلیون پست در فضای مجازی در یک هفته گذشته با رصد و بررسی داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ به اشخاصی پرداخته که بیشترین داده شبکه‌های اجتماعی را دارند.

۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ به طور کلی ۱۸/۲ میلیون پست در تلگرام، ۱۴/۲ میلیون پست در اینستاگرام و ۲۱/۶ میلیون توییت منتشر شده است.

در این بین ۶۷۵/۱ هزار پست در تلگرام، ۷۹۰ هزار پست در اینستاگرام و ۳ میلیون توییت پیرامون انتخابات تولید شده است.

داده‌کاوی پیرامون نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 در هفته گذشته
 

در مجموع سه بستر حدود ۲/۸ میلیون محتوا در فضای مجازی پیرامون نامزد‌های احتمالی تولید شده که بیشترین تولید محتوا در هر سه بستر پیرامون رئیسی بوده است.

داده‌کاوی پیرامون نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 در هفته گذشته
 

رشد کلی تولید محتوا در این هفته به دلیل پایان مهلت ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت بوده است. با مشخص شدن شخصیت‌هایی که قصد ورود جدی به عرصه انتخابات را دارند تولید محتوای انتخاباتی در این هفته افزایش داشته است.

این هفته ابراهیم رئیسی، علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد سه کاندید بحث برانگیز در شبکه‌های اجتماعی بودند که به ترتیب در جایگاه اول تا سوم تولید محتوای تلگرام و اینستاگرام قرار دارند.

در بستر توییتر در این هفته نام سعید محمد چند بار ترند شد و به این ترتیب وی در مجموع پس از رئیسی در جایگاه دوم این بستر قرار دارد.

میزان لایک و بازدید محتوای پیرامون لاریجانی بیش از سایر نامزد‌ها بوده است. با وجود اینکه وی تولید محتوای کمتری نسبت به برخی از نامزد‌ها داشته است. علت این امر را می‌توان فعالیت جدی اکانت لاریجانی در توییتر دید.
در بستر اینستاگرام نیز رییسی که بیشترین تولید محتوا را داشته بیشترین لایک را هم از کاربران دریافت کرده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار