وی با اشاره به گستردگی و فراگیری کار رسانه افزود: رسانه از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید به شمار می رود.
زارعی کوشا تاکید کرد: با توجه به گستردگی این وزارتخانه، شرکای اجتماعی متنوع و بیش از ۶۰ میلیون مخاطب، اهمیت نقش رسانه و روابط عمومی دوچندان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهداف و برنامه های وزارتخانه، باید نوع اطلاع رسانی تعیین و زمینه مشارکت مردم را در تصمیم گیری ها تسهیل سازیم و تعامل و ارتباط سازمانی را تقویت کنیم.
زارعی کوشا با بیان اینکه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، فردی علمی و رسانهای است که در این حوزه بسیار فعال و شناخته شده هست افزود: قطعاً حوزه روابط عمومی از جهات مختلف نیز تقویت می شود و به جایگاه مطلوب خود می رسد.
مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی بر هم افزایی،یکپارچگی و انسجام میان همه روابط عمومی های وزارتخانه نیز تاکید کرد و گفت: باید این هم افزایی بین دستگاههای تابعه در عمل شکل بگیرد و همه روابط عمومی ها جدای از عمل به وظایف بخشی خود، در راستای اهداف کلان وزارتخانه فعالیت کنند.
زارعی کوشا در پایان با قدردانی از زحمات حامد شمس افزود: ایشان، فردی صاحبنظر و با تجریه در حوزه کاری خود هستند و حتما از نظرات ایشان در پیشبرد اهداف مرکز استفاده خواهد شد.
وی افزود : آقای سید مرتضی موتورچی نیز فردی شناخته شده و بسیار مجرب در کارهای رسانهای است و در تولیدات متعدد رسانه ای و حوزه هایی همچون تهیه کنندگی، نویسندگی، خبری و اطلاع رسانی تجربیات بسیار ارزنده و ارزشمندی دارند.
کار و فعالیت در مرکز روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست
سید مرتضی موتورچی، سرپرست جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز در این نشست گفت : کار و فعالیت در روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست و نیازمند نگاه ایدئولوژیک و فکری است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با بیان اینکه مفهوم رسانه یک مفهوم دینی و اسلامی است و ادیان در ذات خود از بدو پیدایش رسانه سازی کرده اند گفت : در اسلام منبر و اذان، دو رسانه ابداعی و دینی بودند و رسانه ذاتاً یک امر دینی به شمار میرود.
وی تصریح کرد: مسیر اسلامی و ملی ما در این عرصه با توجه به دیدگاه کلی مقام معظم رهبری مبتنی بر نظام سازی دائمی، پالایش از درون و پیشرفت و تحول و مبنا قرار گرفتن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خواهد بود .
موتورچی تصریح کرد : باید وضعیت مرکز را بررسی و نقاط ضعف ، توانایی ها و امکانات آن را در قالب یک برنامه مدون مشخص و گام بندی شده، تدوین و به عنوان سند مرکز روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جناب آقای وزیر ارائه کنیم.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: کار در کنار دانشمند نخبه،جهادی و ولایی جناب آقای دکتر عبدالملکی،سعادت بزرگی است و با تاکید ایشان، همه دستگاههای زیرمجموعه ، در حوزه اطلاع رسانی با این مرکز هماهنگ عمل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: ظرفیت انقلاب اسلامی و تفکر مدیریت جهادی و ولایی ایجاب می کند که بهترین عملکرد را داشته باشیم .
موتورچی با اشاره به اینکه باید دورنما و افق دید این مرکز مشخص شود افزود : این مرکز به فضل الهی، نمونه خواهد شد و فراتر از ظرفیت های قانونی عمل خواهد کرد.
در این مراسم حامد شمس، رئیس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان سختی ها و چالش های فعالیت در روابط عمومی ها از تمامی همکاران که با کار شبانه روزی در راستای پیشبرد اهداف وزارتخانه کار کردند قدردانی کرد.
زارعی کوشا تاکید کرد: با توجه به گستردگی این وزارتخانه، شرکای اجتماعی متنوع و بیش از ۶۰ میلیون مخاطب، اهمیت نقش رسانه و روابط عمومی دوچندان است.
وی تصریح کرد: با توجه به اهداف و برنامه های وزارتخانه، باید نوع اطلاع رسانی تعیین و زمینه مشارکت مردم را در تصمیم گیری ها تسهیل سازیم و تعامل و ارتباط سازمانی را تقویت کنیم.
زارعی کوشا با بیان اینکه وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، فردی علمی و رسانهای است که در این حوزه بسیار فعال و شناخته شده هست افزود: قطعاً حوزه روابط عمومی از جهات مختلف نیز تقویت می شود و به جایگاه مطلوب خود می رسد.
مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی بر هم افزایی،یکپارچگی و انسجام میان همه روابط عمومی های وزارتخانه نیز تاکید کرد و گفت: باید این هم افزایی بین دستگاههای تابعه در عمل شکل بگیرد و همه روابط عمومی ها جدای از عمل به وظایف بخشی خود، در راستای اهداف کلان وزارتخانه فعالیت کنند.
زارعی کوشا در پایان با قدردانی از زحمات حامد شمس افزود: ایشان، فردی صاحبنظر و با تجریه در حوزه کاری خود هستند و حتما از نظرات ایشان در پیشبرد اهداف مرکز استفاده خواهد شد.
وی افزود : آقای سید مرتضی موتورچی نیز فردی شناخته شده و بسیار مجرب در کارهای رسانهای است و در تولیدات متعدد رسانه ای و حوزه هایی همچون تهیه کنندگی، نویسندگی، خبری و اطلاع رسانی تجربیات بسیار ارزنده و ارزشمندی دارند.
کار و فعالیت در مرکز روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست
سید مرتضی موتورچی، سرپرست جدید مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی نیز در این نشست گفت : کار و فعالیت در روابط عمومی صرفاً اجرایی نیست و نیازمند نگاه ایدئولوژیک و فکری است.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی با بیان اینکه مفهوم رسانه یک مفهوم دینی و اسلامی است و ادیان در ذات خود از بدو پیدایش رسانه سازی کرده اند گفت : در اسلام منبر و اذان، دو رسانه ابداعی و دینی بودند و رسانه ذاتاً یک امر دینی به شمار میرود.
وی تصریح کرد: مسیر اسلامی و ملی ما در این عرصه با توجه به دیدگاه کلی مقام معظم رهبری مبتنی بر نظام سازی دائمی، پالایش از درون و پیشرفت و تحول و مبنا قرار گرفتن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف خواهد بود .
موتورچی تصریح کرد : باید وضعیت مرکز را بررسی و نقاط ضعف ، توانایی ها و امکانات آن را در قالب یک برنامه مدون مشخص و گام بندی شده، تدوین و به عنوان سند مرکز روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به جناب آقای وزیر ارائه کنیم.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی ادامه داد: کار در کنار دانشمند نخبه،جهادی و ولایی جناب آقای دکتر عبدالملکی،سعادت بزرگی است و با تاکید ایشان، همه دستگاههای زیرمجموعه ، در حوزه اطلاع رسانی با این مرکز هماهنگ عمل خواهند کرد.
وی تصریح کرد: ظرفیت انقلاب اسلامی و تفکر مدیریت جهادی و ولایی ایجاب می کند که بهترین عملکرد را داشته باشیم .
موتورچی با اشاره به اینکه باید دورنما و افق دید این مرکز مشخص شود افزود : این مرکز به فضل الهی، نمونه خواهد شد و فراتر از ظرفیت های قانونی عمل خواهد کرد.
در این مراسم حامد شمس، رئیس سابق مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان سختی ها و چالش های فعالیت در روابط عمومی ها از تمامی همکاران که با کار شبانه روزی در راستای پیشبرد اهداف وزارتخانه کار کردند قدردانی کرد.