به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در نامه سرگشاده به وزیر کشور احمد وحیدی خواستار انتخاب استاندار ازبین افراد بومی استان شدند.
متن نامه به شرح زیر است:
وزیر محترم کشور.
جناب آقای دکتر وحیدی، سلام علیکم
همانگونه که مستحضر هستید، حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است و مطمئنترین راه حفظ و رشد نظام، در گروِ مردمداری و تقویت سرمایه اجتماعی (اعتماد و مشارکت مردمی) است، و افزایش سرمایه اجتماعی، وابسته به ارتقاء سرمایههای معنوی (اعتقاد به ارزشهای الهی)، سرمایه انسانی (نخبگان)، و سرمایههای مادی (منابع خدادادیِ زیرزمینی و روزمینی، و...) است. از اینرو، ضرورت دارد به عنوان مدیر جمهوری اسلامی، به اثرگذاریها و اثرپذیری ها، و داد و دهشهای این سرمایهها توجه جدی صورت گیرد.
با این اوصاف، این پرسش گوشه ذهنِ مردم استان ما خلجان میکند که چرا این استان با وجود دارا بودن سرمایههای مادی، معنوی، انسانی و اجتماعیِ سرشار، اما به لحاظ شاخصهای پیشرفت عقبمانده و محروم است؟
ارتکاز عمومی به این پرسش، آن است که ضعف مدیریت و نهادهای کمجان و بیرمق عاملی تعیین کننده در این واپسماندگی است.
بنابراین، ما دانشجویان بسیجی استان کهگیلویه و بویراحمد بر آن شدیم که از سرِ صدق و صفای انقلابی، دلسوزانه پارهای از نکاتِ جدی در باب انتخاب مدیر اول استان (یعنی استاندار) را از باب النصیحت لائمه المسلمین با شما در میان نهیم؛
۱. ملاک انتخاب و انتصاب، بدون رودربایستی با شایسته گزینی باشد؛ و شایسته بودن متوقف بر سه شرط دانایی، توانایی، و اراده جدی است.
۲. بنظر میرسد از بین شایستگان، افراد بومی با توجه به شناخت ظرفیتها و ظرافتهای استان، قدرت نقشآفرینی بیشتری خواهند داشت.
۳. اشخاص جوان بخاطر روحیه تحولخواهانه و پرهیز از محافظهکاریهای غیرضرور، مناسبتر هستند.
۴. معرفی چهرههای جدید برای درهم شکستن حلقههای بسته و خسته مدیریتی و روان کردن گردش نخبگان، موجب توازن و تعادل بین نیروهای اثرگذار در سطح استان میشود.
۵. مردمی بودن جز شعارهای اصلی این دولت بوده است که مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به آن انگشت تاکید نهادند. میتوان ادعا کرد که سنجه مردمی بودن یک مسئول، به دسترسپذیری ایشان وابسته است؛ و مراد از مردمی بودن، همه مردم است بدون لحاظ امتیازات طبقاتی و گروهی...
۶. آنچه از ذائقه اسلامی برداشت میشود این است که باید دنبال افرادِ توانمندِ مسئولیت گریز بود نه افرادِ جاهطلب و تشنه پست و مقام، که در طیِ این ایام بجای احقاق حق مردم دنبالِ خودنمایی و جلب نظر دولت به هر قیمت بوده اند.
۷. فسادستیز بودن کارگزاران بیش و پیش از همه متکی به این نکته است که ایشان خود را مدیون و مرهون کانونهای ثروت و قدرت ندانند. فردِ وامدار در زمان مسئولیت، دنبال ادای دِین خود به گروههای ذینفوذ و ذینفع خواهد بود و هیچگاه نمیتواند با فساد به عنوان امری فراجناحی بستیزد.
پُر واضح است که میتوان ویژگیهای مطلوب دیگری به لیست بالا افزود، اما نگارندگان در تکیه و تاکید کردن بر این ویژگیها به عنوان ملاکهای انضمامی برای برون رفت از این معرکة الآراء شکل گرفته عطفنظر داشته اند، امید است که توانسته باشیم بر اساس خطبه ۳۴ نهجالبلاغه، در بیان حقوق متقابل مردم و مسئولان، قسمتی از تکلیف خود را ادا کرده باشیم. (در آشکار و نهان خیرخواهى را (در حقّ من) به جا آورید؛ وَ النَّصِیحَةُ فِی الْمَشْهَدِ وَ الْمَغِیبِ)
توفیقات روزافزون شما و مجموعه دولت را از حضرت باریتعالی مسئلت مینماییم.
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد دهدشت
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد گچساران
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور دهشت