به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۷ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه نظام رتبهبندی معلمان مقرر کردند که اجرای این لایحه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند جامع علمی کشور باشد.
این مصوبه بر اساس اصل ماده (۱) بوده و از ۲۴۶ نماینده حاضر در صحن مجلس، ۱۸۲ نماینده به آن رای موافق دادند و ۲۴ رای هم مخالف بود ضمن اینکه ۵ رای هم ممتنع بود.
در ماده ۱ این لایحه آمده است:
در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداختها براساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظاممند شایستگیهای عمومی، تخصصی، حرفهای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفهای معلمان براساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبهبندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا میشود.