آخرین اخبار:
کد خبر:۹۷۱۹۱۵

تعیین عناوین 5 گانه «رتبه‌بندی معلمان» در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب یک ماده از لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، عناوین ۵ گانه «رتبه‌بندی معلمان» را تعیین کردند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در ادامه بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، با تصویب ماده 3 این لایحه، عناوین پنجگانه رتبه‌بندی معلمان را تعیین کردند.

بر اساس این ماده که با 117 رأی موافق، 86 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید، عناوین رتبه‌بندی معلمان به این شرح تعیین می‌شود؛

«معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه به ترتیب آموزش معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم قرار می‌گیرند. شرایط جذب، ارتقاء، توقف و تنزل رتبه در آیین‌نام رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان تعیین می‌شود».

همچنین بر اساس تبصره این ماده «وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه رتبه‌بندی و ارتقاء معلمان را بر اساس مفاد این قانون تعیین و به تصویب هیأت وزیران برساند».

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار