به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو وی افزود: دولت قبل نیز قول داد این طرح را اجرا میکند و قرار بود ۵۰ درصد هزینه را به متقاضیان بپردازد و ۵۰ درصد هم شهروندان بپردازند، ولی متاسفانه این طرح اجرایی نشد.
غضنفری با اعلام اینکه دولت فیلترهایی برای مینی بوسها به کار بست که حتی آب نیز از آن رد نمیشد و کارخانهها به این طرح، تن ندادند، گفت: طرح نوسازی مینی بوس از ۴۰ سال پس از انقلاب، به ۲ هزار خودرو رسیده است.
وی ادامه داد: از سال ۹۰ تولید مینی بوس اجرا نشد و دولتها فقط حرف آن را زده اند.
غضنفری گفت: اگر در آن زمان قیمت مینی بوس ۳۰ میلیون بود، امروز مینی بوس نو بالای یک میلیارد تومان به فروش میرسد و مینی بوسهای فرسوده نیز تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.
وی همچنین به رادیو گفتگو گفت: حتی اگر وام ۷۰۰ میلیونی بدهیم، رانندگان توان بازپرداخت آن را ندارند؛ الا اینکه دولت وارد میدان شود که به نفع خودِ دولت نیز هست.
غضنفری با بیان اینکه کارخانه ها، مینی بوس فرسوده را خریداری نمیکنند، ولی تا قیمت ۴۰ هزار تومان به فروش میرسد، گفت: این مینی بوسها زمان برای واردات خودرو خریداری میشد.
مدیرعامل اتحادیه مینی بوس داران کشور در عین حال تاکید کرد که اغلب مینی بوسها در مسافتهای نزدیک کار میکنند و بسیاری از آنها کارت هوشمند سوخت ندارند و لذا پلیس میگوید اینها در آمار ما جای نمیگیرند؛ چراکه صورت وضعیت خود را ارائه نداده اند.