کد خبر:۹۸۰۴۴۵
شایسته اصل:

برخی قطار‌های مترو باید ۲۰۰ کیلومتر طی کنند تا به تعمیرگاه برسند / در تامین چرخ قطار مشکل داریم

مدیرعامل مترو گفت: نبود پایانه‌های تعمیرگاهی در برخی خطوط یکی از مشکلات اساسی است و برخی از قطار‌ها باید ۲۰۰ کیلومتری طی کنند تا به این پایانه‌ها برسند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اورهال کردن این ناوگان را یکی از اقدامات مهم اعلام کرد و گفت: انجام این اقدام مهم نیازمند توجه دولت و مجلس است.

مهدی شایسته اصل تاکید کرد: در دولت و مدیریت شهری گذشته نگاهی به اورهال کردن ناوگان مترو تهران نبود و آینده نگری مدیران گذشته در این موضوع ضعیف بود.

وی با بیان اینکه موضوع اورهال کردن این ناوگان و کمبود واگن از مشکلات جدی مترو تهران است گفت: برای حل این چالش باید دولت بودجه ویژه‌ای به این کار اختصاص دهد و با توجه به دیدار اخیر شهردار تهران با رییس جمهوری امیدواریم در بودجه سال آینده اعتبارات مناسبی برای اورهال کردن مترو تهران اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: بازسازی این ناوگان باید در سال‌های اخیر انجام می‌شد که این اقدام صورت نگرفت، اما تلاش داریم در این دوره از مدیریت شهری و دولت سیزدهم این کار مهم و اساسی برای ناوگان مترو تهران انجام شود.

وی با بیان اینکه در بخشی از قطعات این ناوگان نیز دچار کمبود هستیم گفت: در برخی قطعات از جمله چرخ قطار دچار مشکل هستیم که شرکت‌های دانش بنیان به ویژه معاونت علمی رییس جمهوری می‌توانند در زمینه تولید و بومی سازی قطعات تاثیر گذار مترو کمک کنند.

شایسته اصل یکی دیگر از مشکلات ناوگان مترو تهران را کمبود و یا حتی نبود پایانه‌های تعمیرگاهی اعلام کرد و گفت: قطار‌های مترو بطور منظم توسط تکنسین‌های فنی چک می‌شوند و به طور معمول این قطار‌ها پس از پایان فعالیت در محوطه پایانه‌های تعمیرگاهی منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: نبود این پایانه‌ها در برخی خطوط یکی از مشکلات اساسی است و برخی از قطار‌ها باید مسافتی ۲۰۰ کیلومتری طی کنند تا به این پایانه‌ها برسند.

شایسته اصل خاطرنشان کرد: از شرکت راه آهن شهری تهران و حومه نیز انتظار داریم در زمینه توسعه پایانه‌های تعمیرگاهی اهتمام ویژه داشته باشند.

بازسازی ناوگان مترو تهران نیازمند توجه دولت و مجلس است

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه رصد مسافران مترو در ایستگاه‌ها به ویژه در زمان پیک شلوغی کنترل می‌شود گفت: با فصل سرما شاهد افزایش مسافران در این ناوگان هستیم، اما این میزان از مسافران تحت کنترل است و در صورت نیاز قطار‌های فوق العاده به برخی ایستگاه‌ها اعزام می‌شود.

به گفته وی، به طور معمول ایستگاه‌های ۱۵ خرداد، امام خمینی (ره) و میدان ولیعصر (عج) در زمان پیک شاهد افزایش مسافران هستیم که در صورت نیاز قطار‌های فوق العاده به ایستگاه‌های پرتقاضا اعزام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تاکید کرد: هم اکنون دولت و مدیریت شهری مصمم است که در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی از جمله ناوگان مترو که پاک‌ترین ناوگان حمل و نقلی است اقداماتی انجام شود و پیش بینی می‌شود در بودجه سال آینده ردیف بودجه‌های مناسبی در این زمینه تعیین شود.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار