آخرین اخبار:
کد خبر:۹۸۰۵۹۶

بیش از ۴ هزار شرکت از خدمات فن‌بازار‌ها استفاده می‌کنند

شرکت‌ها برای توسعه بازار محصولات فناورانه به مشاوره و استانداردسازی مبادلات نیازمندند که این امر توسط فن‌بازار‌ها قابل انجام است
بیش از ۴ هزار شرکت از خدمات فن‌بازار‌ها استفاده می‌کنند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خدماتی برای توسعه بازار فناوری در شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به کمک بروکرها و کارگزاری‌ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

فن بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات تکنولوژی به «عرضه‌کنندگان»، «متقاضیان»، «کارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را بازی می‌کنند. در این بازار، برای فروشندگان فناوری فرصتی فراهم شده است تا ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود را نمایش دهند و برای آن‌ها بازاریابی کنند.

خاستگاه فن‌بازار‌ها را کشور‌های شرقی آسیا می‌دانند، کشورهایی، چون «ژاپن»، «چین» و «هنگ‌کنگ» که از یک دهه قبل برای تامین نیاز‌های فناورانه خود به به ایجاد فن بازار‌ها کردند. اما این مفهوم نوین فناورانه سال ۸۱ در ایران متولد شد و از آن زمان تاکنون یعنی طی ۲۰ سال، بیش از هزار میلیارد تومان درآمدزایی کرده است.

این خدمات تاکنون به ۴ هزار و ۳۴۲ شرکت و مجموعه متقاضی ارائه شده است و ۱۴ هزار و ۷۹ محصول نیز در این شبکه ارائه شده است. در حال حاضر بزرگترین بانک اطلاعات فناوری کشور در اختیار این مرکز قرار دارد.

اجرای برنامه‌های متعدد ملی و بین‌المللی، ایجاد شبکه گسترده فن‌بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی، راه‌اندازی شبکه کارگزاران حرفه‌ای تبادل فناوری و سایر ابزار‌های قانونی، ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری لازم و در نهایت توسعه و مدیریت بازار فناوری کشور به عنوان مهم‌ترین ماموریت‌ها توسط شبکه فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شده است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار