راضیه ترابیان، معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر، در گفتگو با خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو گفت: ما همواره بر جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان تاکید داریم چرا که در این دانشگاه هویت معلمی و صلاحیت حرفهای شکل میگیرد و بنابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ششم توسعه، تنها راه جذب معلم نیز باید از این طریق صورت پذیرد.
ترابیان بیان کرد: متاسفانه به دلیل زیرساخت نامساعد و فضای کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری بسیار کمتر از جذب از طریق ماده ۲۸ و یا استخدام رسمی معلمان حق التدریس و خرید خدمات آموزشی بوده است.
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر تصریح کرد آموزش و پرورش همدان تیرماه امسال با کمبود ۱۲۰۰ معلم در سطح استان مواجه شد که با استفاده از نیروهای دانشجومعلم این کمبود تا حدی جبران شد.
وی ادامه داد: امسال ورودی پردیس شهید باهنر همدان ۲۵۵ نفر در رشتههای الهیات، علوم اجتماعی، ادبیات، آموزش ابتدایی و آموزش عربی بود که برخی از رشتهها به تازگی در ظرفیت این دانشگاه قرار گرفته اند که اتفاق مبارکی است، اما وضعیت این پردیس از لحاظ کمی بسیار اسفناک است.
ترابیان گفت: با وجود پیگیریهای مکرر در سال گذشته و غفلت مسئولین استان در اختصاص زمین مناسب به دانشگاه فرهنگیان و ساخت ساختمان مطلوب برای محیط آموزشی و خوابگاهی، اکنون در صورت حضوری شدن دانشگاه ها، این پردیس جوابگوی تعداد بالای دانشجوها نخواهد بود و این مسئله برای این دانشگاه که قرار است هویت بخشان آینده را تربیت کند، رویکردی ناپسند است.
وی تأکید کرد: این پردیس حتی ابتداییترین امکانات دانشگاهی از قبیل سالن مطالعه، سالن ورزشی، بستر مناسب برای فعالیتهای علمی_پژوهشی، فرهنگی و... را ندارد و یقیناً نمیتواند در رشد دانشجومعلمان و بازدهی خوب این دانشگاه تاثیر چندانی داشته باشد.
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان همدان پردیس شهید باهنر با بیان اینکه فضای آموزشی و دانشگاهی نیز کد تخریب خورده است، گفت: فضای آموزشی دانشگاه قبلا مدرسه ابتدایی بوده و از لحاظ فراهم کردن امنیت، تعداد کلاس ها، محیط تدریس و... بسیار نامساعد است و قطعا در شان دانشجومعلمان نقش آفرین و آینده ساز نیست.
وی خاطرنشان کرد: لازم است نگاه مسئولین استانی نسبت به فضای کمی و کیفی این پردیس قدری با نگاه تمدنی و تحولی همراه شود و با تخصیص زمین و ساختمان مناسب و ساخت امکانات و خدمات مطلوب بتواند انگیزه و رشد بهتری را در دانشجومعلمان نقش آفرین این دانشگاه داشته باشد و در نتیجه آن نیز بهترین معلمان را پس از ۴ سال آینده به کلاسهای درس بفرستد.