آنچه در حال حاضر در تبلیغ لباس پوشیده میگذرد:
حالا برمیگردیم به سوالاتی که در مقدمه، هریک باید از خودمان میپرسیدیم!
با مقایسه آنچه اسلام مد نظر دارد و آنچه مدلینگ به حوزه تبلیغات حجاب ما تزریق کردهاست؛ به نظر میرسد که استفاده ابزاری در مدلینگ حجاب؛ به استفاده از دخترانی با چهرههای زیبا و آرایش کرده و بعضا نمایش برجستگیهای بدن خلاصه شدهاست؛ و اکثر مزونهای حجاب در همان پازلی بازی میکنند که ارمغان نگاه سرمایهداری و مدلینگ غرب است و غالبا فرهنگسازی در راستای پوشش اسلامی جایش را به رقابتی اقتصادی در صنعت مد و مدلینگ اسلامی دادهاست. همچنین مشارکت اجتماعی دختران و شهرت آنان در گرو زیباییها و بدن ایدهآل و استایل آنان است که به الگو دختران دیگر نیز؛ هم از جهت پوشش و حجاب و هم در موفقیت تبدیل شدهاند..
برای روشنتر شدن وضعیت موجود مدلینگ استفتائی نیز از دفتر مقام معظم رهبری انجام دادیم که به شرح زیر میباشد: مزونهای تولید کننده محصولات حجاب، از دختران مدل برای تبلیغ لباس و چادر استفاده میکنند که این دختران صورتهای آرایش کرده، ولی لباس پوشیده دارند؛ و بعضا فیگورهای مخصوص مدلینگ را میگیرند. آیا مدلینگ اسلامی صرفا به این دلیل که حجاب مدلها رعایت شده قابل قبول است؟ و میتوان از این مدلها در تبلیغ حجاب استفاده کرد؟ و پاسخ چنین بود که «در فرض سوال در معرض مفسده بوده و جایز نیست.»