به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «پاورقی» یکی از تازههای تولید شبکه دو سیماست که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز روانه آنتن میشود. «پاورقی» با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان کردن لایههای پشتپرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی میکند بدون پیچیدگیهای فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.
«پاورقی» در 26 قسمت به تهیهکنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی شنبه تا سهشنبه حوالی ساعت 20 از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود.
فتحی تهیهکننده و کارگردان «پاورقی» گفت: در این برنامه به اخباری میپردازیم که در بخشهای خبری و رسانههای رسمی به آن پرداخته نشده و بیشتر در حوزه فضای مجازی است. اخبار مربوط به شخصیتهای سیاسی، ورزشی، هنرمندان چه در داخل ایران و چه خارج از کشور همواره مورد توجه عموم مردم است که در «پاورقی» مورد توجه قرار میگیرد.
کارگردان «پاورقی» ادامه داد: ما لایههای پشتپرده اخباری که برای مخاطبان حائز اهمیت و تاثیرگذار است نمایان میکنیم و تلاش داریم مخاطبان به این درک برسند اخباری که در فضای مجازی میبینند و میشنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.
تهیهکننده برنامه خاطرنشان کرد: درواقع «پاورقی» بهدنبال تقویت سواد رسانهای مخاطبان است و این هدف را با آگاهیبخشی به مخاطب دنبال میکنیم. این که مخاطبان بدانند برای پذیرش خبر شناسایی منبع، زمان تاریخ انتشار، نویسنده و... بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: در «پاورقی» گافهای رسانههای غربی را هم عنوان میکنیم. رسانههای غربی تعمداً اشتباهات خود را بازگو نمیکنند که ما با ظرافت به این مسئله میپردازیم.