به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، غلامحسین مکتبی اظهار کرد: تحول انسان متشکل از دورههای مختلف است و دوره نوجوانی یکی از پرشورترین دوره است؛ این دوره دارای ویژگیهایی از جمله جنب و جوش و کنجکاوی است، ایدهآل فکر میکند و وابسته به حال نیست. افزایش روابط اجتماعی و تعاملات بین فردی نیز یکی دیگر از این ویژگیها است. وی افزود: نوجوان تحت تاثیر گروه همسال خود قرار میگیرد که پیامدهای مثبتی دارد؛ در دانشگاه کانونهای فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی داریم که مهمترین و پویاترین مجموعههای دانشجویی را شکل میدهند.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: کانونهای فرهنگی نقش ویژهای در توسعه فرهنگی دانشگاه دارند و پیشرفت و اعتلا و ارتقای این مجموعهها از وظایف مهم معاونت فرهنگی هر دانشگاه است و حضور دانشجویان در این کانونها باعث افزایش توانمندی آنها میشود.
وی افزود: بر اساس تحقیقات روانشناسی وقتی فرد افزایش توانمندی را در خود احساس کند، احساس شایستگی نیز پیدا میکند. تا فرد این احساس را نداشته باشد به خودباوری نمیرسد و وقتی فرد به خودباوری برسد با اعتماد به نفس میتواند وارد فعالیتها شود و شروع به کار کند. پس نکته مهم ایجاد توانمندی و احساس شایستگی است.
مکتبی گفت: باید سعی کنیم دانشجویان را تشویق کنیم تا وارد کانونها شوند زیرا این کانونها به ایجاد احساس شایستگی کمک میکنند. در این کانونها به افراد آموزش داده میشود که چگونه با نهادهای خارج از دانشگاه ارتباط برقرار کنند و این باعث ایجاد اعتماد به نفس و امیدآفرینی میشود.
وی بیان کرد: جشنواره رویش یکی از بزرگترین جشنوارههای دانشجویی است که موجب بروز و ظهور توانمندی دانشجویان میشود. این جشنواره یک فناوری فرهنگی است که باعث تربیت افراد مسئولیتپذیر، توانمند و امیدوار و این فناوی فرهنگی باعث ارتباط بین دانشگاه و جامعه میشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: با توجه به سند دانشگاه اسلامی، در جشنواره رویش به دنبال تقویت خردورزی، آزاداندیشی و بروز خلاقیتها در دانشجویان هستیم تا با اعتماد ملی و علمی و برخورداری از هویت تمدنساز اسلامی ایرانی بتوانند استقلال و خودکفایی کشور را محقق کنند.