به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از علتهای اینکه مردم با دستاوردها و محصولات فناورانه آشنایی کمتری دارند، نبود شناخت از اثرگذاری این نوع محصولات در زندگی جاری آنهاست.
با در دسترس و معرض دید قرار دادن و ترغیب به استفاده از این نوع محصولات و نشان دادن اهمیت این محصولات در ایجاد آرامش و آسایش در زندگی روزمره آنها، میتوان توجه مردم به این محصولات را افزایش داد.
همچنین در این راستا یکی از مهمترین دغدغههای شرکتهای دانشبنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور نیز فرهنگسازی ورود محصولات دانشبنیان و فناور به سبد استفاده خانوار است.
این نوع فعالیت در دنیا در حوزههای تکنولوژیکی مانند گوشیهای همراه کاربرد دارد و کاربران میتوانند جهت خرید نسخههای جدید محصولات در فروشگاههای عرضه حضور پیدا کرده و بعد از بررسی تکنولوژیهای جدید، برای خرید در همان محل اقدام میکنند.
در پارک فناوری پردیس نیز حدود ۲ هزار محصول فناور توسط شرکتهای پارک در حوزههای مختلف سلامت، کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فرآوردههای پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، محصولات شیمیایی، فناوری نانو، ماشینآلات و تجهیزات، تجهیزات پزشکی، تجهیزات برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرمافزارهای رایانهای تولید میشود.
بعضی از این محصولات برای رفع نیاز صنایع بزرگ، بعضی برای صنایع متوسط و کوچک و بعضی از آنها قابل مصرف برای همه جامعه میباشد و با استفاده از روش فروش B۲C قابلیت فروش مستقیم به مشتری را دارد.
در این راستا فروشگاه محصولات پارک فناوری پردیس (PTP SHOP) در نمایشگاه نوآوری و فناوری اینوتکس ۲۰۲۲ ایجاد شده تا بتوان در آن محصولاتی که قابلیت فروش مستقیم به عموم مردم را دارند به نمایش گذاشته شود.
این غرفه که دارای فضایی جهت معرفی و نمایش محصولات با امکان فروش مستقیم دارد با حمایت پارک فناوری پردیس در اختیار شرکتهای عضو قرار میگیرد.
هدف از ایجاد این فروشگاه ایجاد بستر برای فروش محصولات B۲C است. در سال گذشته محصولاتی از حوزههای مختلف نانو، بازیهای ساخت ایران برای کودکان و اپلیکیشنهای کنترل استرس و ... از این دست محصولات بودند که استقبال مناسبی از این محصولات شد و فروش خوبی را هم برای شرکتهای حاضر داشته است.