کد خبر:۱۰۱۱۱۴۳
خادمی خبر داد

مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال- جنوب ارمنستان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: جمهوری ارمنستان آمادگی خود را برای همکاری با پیمانکاران ایرانی در ساخت کریدور ترانزیتی شمال- جنوب این کشور اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی در دیدار امروز گنل سانوسیان وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت‌های جمهوری ارمنستان از روند عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال با اشاره به برگزاری هفدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور ارمنستان در شهر ایروان در هفته گذشته گفت: این بازدید به دنبال تفاهم نامه همکاری مشترک دو کشور در صدور خدمات فنی و مهندسی و استفاده از توان پیمانکاران ایرانی در احداث مسیر جایگزین و کریدور ترانزیتی میان ایران و ارمنستان و همکاری پیمانکاران ایرانی در تکمیل بخشی از کریدور شمال-جنوب کشور ارمنستان صورت گرفت.


مشارکت ایران در ساخت آزادراه شمال- جنوب ارمنستان


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با تاکید بر پیشرفت صنعت راهسازی کشور گفت: با توجه به توانمندی جامعه مهندسی کشور و اجرای بسیاری از ابر پروژه‌های راهسازی در حوزه آزادراهی، بزرگراهی و راه آهن هم اکنون با استقبال کشور‌های همسایه در بهره مندی از تخصص و دانش ایرانی‌ها در توسعه شبکه حمل و نقل رو به رو هستیم.

خادمی در این بازدید با اشاره به صعوبت اجرای عملیات راهسازی در دل رشته کوه‌های البرز اظهار داشت: منطقه دو آزادراه دارای ۵۹ رشته تونل در باند رفت و برگشت به طول ۳۷ کیلومتر است و در واقع ۷۰ درصد مسیر از تونل تشکیل شده است و تونل‌های سه قلوی البرز به عنوان بلندترین تونل خاورمیانه به طول ۶.۵ کیلومتر یکی از شاهکار‌های مهندسی کشور در این آزادراه قرار دارد.

وی توان فنی مهندسی و اجرایی مهندسان ایرانی را قابل توجه دانست و گفت: بیش از ۱۹۰۰ نفر نیروی انسانی و بیش از هزار دستگاه ماشین آلات در ۹۳ جبهه کاری در منطقه دو آزادراه تهران- شمال مشغول به فعالیت هستند و تمام عملیات اجرایی توسط مهندسان و پیمانکاران ایرانی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور پیشرفت فیزیکی کل منطقه دو آزادراه تهران - شمال را بیش از ۵۷ درصد اعلام کرد و افزود: باند اول این آزادراه ۷۸ درصد و باند دوم ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی برآورد هزینه باند اول شامل باند غربی، تونل البرز شرقی و حفاری باند شرقی را ۵ هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: تاکنون قریب به ۲،۹۰۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و برای اتمام این بخش به بیش از ۲،۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل باند شرقی و تونل شرقی البرز را حدود ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار