به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ بر اساس دادههای دولت فدرال بیش از ۸۰ درصد مدارس دولتی آمریکا گزارش کردند که همه گیری کرونا بر رفتار دانش آموزان و رشد اجتماعی و عاطفی آنها تأثیر گذاشته است و به موازات این شرایط، مدارس معتقدند که تقریباً دانشآموزان به حمایت بیشتری برای سلامت روان نیاز دارند.
واشنگتن پست در این باره نوشت: دادههای جمعآوریشده در پایان سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ نشان داد که بیش از ۷۰ درصد مدارس، شاهد افزایش غیبتهای مزمن دانشآموزان از زمان شروع همهگیری بودهاند و حدود نیمی از مدارس، افزایش بیاحترامی نسبت به معلمان و کارکنان را گزارش کردهاند.
کوین ولنر، استاد دانشگاه کلرادو در بولدر و مدیر مرکز ملی سیاست آموزشی گفت: این نظرسنجی تصویر منسجم قابل توجهی را نشان میدهد که هنوز آسیبهای ناشی از همه گیری کرونا در دانش آموزان و معلمان تداوم دارد.
یافتههای مرکز ملی آمار آموزش (NCES)، بر اساس پاسخهای مدیران ۸۴۶ مدرسه دولتی، بر مشکلاتی تأکید میکند که در طول بیش از دو سال آموزش تغییر یافته بر اثر همهگیری کرونا به طور فزایندهای مشاهده شده است.
کنستانس لیندسی، استادیار دانشگاه کارولینای شمالی گفت: مدارس ممکن است در پاییز دچار مشکل شوند و باید انتظار داشت که دانشآموزان کم برخوردار بیشترین ضربه را از این همهگیری خورده باشند.
در مقایسه با یک سال معمولی قبل از همهگیری، ۵۶ درصد مدارس افزایش چالشها را به دلیل رفتار نادرست دانشآموزان در سالهای ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گزارش کردند. بر اساس دادههای NCES، تقریبا نیمی از مدارس به افزایش بی نظمی در خارج از کلاس هم اشاره کردند، به طوری که ۴۶ درصد از مدارس مشکلاتی مانند درگیری و تهدیدهای فیزیکی بین دانش آموزان را گزارش کردند.
این اعداد به دنبال گزارش فدرال منتشر شده در هفته گذشته است که نشان میدهد مدارس شاهد افزایش آزار کلامی و بیاحترامی به معلمان بودهاند؛ این گزارش همچنین افزایش تیراندازیهای مدارس را مورد بررسی قرار داده و به بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته رسیده است.
مدیران اتحادیه معلمان معتقدند که مدارس همچنان فاقد کارکنان کافی، آموزش و حمایت دانشآموزان هستند و ۷۰ درصد از مدارس گفتند که برای حمایت از رشد اجتماعی-عاطفی دانشآموزان به آموزش بیشتر نیاز است؛ همچنین بر نیاز به مشاوران و راهنمایی بیشتر، مددکاران اجتماعی و خدمات فراگیر تاکید دارند.
غیبت مزمن، به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و تقریباً ۴۰ درصد از مدارس گفتند که این غیبت حتی از سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ افزایش یافته است. مدارس شهرها درصد بیشتری از غیبت مزمن را در سالهای ۲۰۲۱-۲۰۲۲ گزارش کردند.
غیبت معلمان نیز برجسته بود. نزدیک به نیمی از مدارس گفتند که غیبت معلمان نسبت به سال قبل افزایش یافته است. کمبود معلمان جایگزین به این فشار اضافه میشود. بیش از سه چهارم مدارس گفتند که یافتن جایگزین در سالهای ۲۰۲۱-۲۰۲۲ سختتر از قبل از شیوع همهگیری بود.
وقتی جایگزینهایی پیدا نمیشود، اکثر مدارس میگویند که کلاسها توسط مدیران، کارکنان غیرآموزشی یا سایر معلمان با استفاده از دورههای برنامهریزی پوشش داده میشوند و تنها یک درصد از مدارس گزارش دادند که همیشه قادر به یافتن معلمان جایگزین هستند.