به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید مهدی نیازی در دیدار با اعضا هیات مدیره خانه معدن ایران در محل این تشکل گفت: برنامه منظمی برای دیدار و جلسه با انجمنها و تشکلهای بخش خصوصی داریم و تلاش داریم نقطه نظرات آنان را در موضوعات مختلف دریافت و استفاده کنیم.
رئیس کمیسیون نظارت بر تشکلهای صنعتی و معدنی با تبریک ۲۲ مرداد روز تشکلها افزود: پیشرفت و توسعه پایدار همه جانبه کشور مستلزم بهره گیری از توان بخش خصوصی و مشارکت تشکلها در تصمیم سازیها و برنامه ریزی هاست.
وی در این دیدار در خصوص برنامه وزارتخانه در بخش معدن گفت: برنامههای گسترده و متنوعی برای توسعه معادن دیده شده و خوشبختانه فضای کسب و کار کشور برای ارتقا بخش معدن و رسیدن به جایگاه خود در اقتصاد ایران فراهم شده است.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار تصریح کرد: هوشمند سازی یکی از موضوعات مهمی است که باید در بخش معادن دنبال شود و در همین راستا و در جهت تمرکز بخشی به این موضوع، تفاهمنامهای بین وزارتخانه، ایمیدرو، وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری امضا شده تا این موضوع شتاب پیدا کند.
نیازی تاکید کرد: ورود شرکتهای دانش بنیان و استارتاپها به بخش معدن ضروری است و در برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال دانش بنیان به بخش معدن توجه ویژه شده است.
وی گفت: صندوقهای ریسک پذیر در بخش معادن در موضوع فناوری یکی دیگر از موضوعاتی است که در وزارتخانه دنبال میشود.
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین افزود: منابع انسانی و تربیت نیروی ماهر و توانمند در بخش معادن از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راستا به تازگی تفاهمنامهای با وزارت علوم منعقد شده که در این خصوص اقدامات عملیاتی مناسبی برای بخش صنعت و معدن پیش بینی شده است.
نیازی گفت: مذاکراتی با وزارت آموزش و پرورش هم انجام شده تا در سطح مدارس بصورت هدفمند در رشته فعالیتهای اولویت دار کشور بتوان نیروی ماهر تربیت کرد و هدایت تحصیلی را از همان ابتدای دوره آموزشی انجام داد.
وی تصریح کرد: سیستم آموزش دوگانه (آموزش و مهارت) از ایدههایی است که به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد شده و مورد استقبال قرار گرفته است که امیدواریم با همکاری تشکلهای بخش معدن بتوانیم عملیاتی شدن این ایدهها را دنبال کنیم.
در این جلسه اعضای هیات مدیره نیز نکات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد وزارت صمت با جدیت موارد مطرح شده را دنبال کند.