به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ کتاب "پیاده روی اربعین، رسانه شیعه" از این منظر با سایر کتابهای اربعینی متفاوت است و از زاویهای متفاوت به مساله اربعین پرداخته است.
در این کتاب به این پرسشها پرداخته شده است: پیاده روی اربعین چه تعارضی با گردشگری دارد؟ نقش ملی گرایی در این آیین چیست؟ تروریستها درباره اربعین چه نظری دارند؟ چگونه میتوان با اتباع دیگر کشورها ارتباط گرفت؟ چقدر حسهای پدیده اربعین را میشناسیم؟
اینکه پدیده پیاده روی اربعین، علیرغم سانسور و بایکوت رسانههای غربی چگونه بیش از ۲۰ میلیون نفر را در خود جمع میکند، مهمترین سوالی است که این کتاب به آن پاسخ داده است.
مقام معظم رهبری در مورد اربعین میفرماید: اربعینِ اوّل، رسانهی پُرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنیامیّه و سفیانیها بود. رسانهی حقیقی یعنی فریاد زینب کبریٰ، فریاد حضرت سجّاد... امروز هم در دنیای پیچیدهی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانهی بیهمتا است.