به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بانک مرکزی به پنجره هوشمند خدمات دولت الکترونیک متصل شده و برهمین اساس نیز چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی در آدرس my.cbi.ir فعال است.
برای استفاده از ۴ خدمت پرکاربرد بانکی باید ابتدا احراز هویت در پنجره ملی هوشمند خدمات دولت الکترونیک انجام شود و سپس خدمت درخواست شده ارائه میشود؛ بنابراین پس از احراز هویت، مردم میتوانند در درگاه خدمات الکترونیک بانک مرکزی، نسبت به استعلام حسابهای بانکی خود، چکهای برگشتی، سامانه محچک (مسدودسازی حساب صادر کننده چک برگشتی) و استعلام تسهیلات دریافتی اقدام کنند.
پیش از این مهران محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی گفته بود: خوشبختانه با همکاری نزدیک میان وزارت ارتباطات با اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی توانستیم چهار خدمت پرکاربرد بانک مرکزی را به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک منتقل کنیم که مراحل نهایی و بازبینی خود را میگذراند و ظرف چند روز آینده و پس از بازبینیهای نهایی عملیاتی خواهد شد و بانک مرکزی نیز به پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک متصل میشود.
محرمان با برشمردن این چهار خدمت توضیح داد: نخستین خدمت شامل استعلام تمام حسابهای یک فرد در تمام بانکهای کشور است، دومین خدمت نیز استعلام چکهای برگشتی است که رفع سوء اثر نشده است.
وی افزود: سومین خدمت شامل نمایش حسابهای مسدود شده فردی است که در شبکه بانکی چک برگشتی دارد؛ بنابراین در صورتی که حسابهای فردی بابت چک برگشتی مسدود شده باشد، این موارد نیز برای وی نمایش داده میشود و میتواند حسابهای مسدودی را مشاهده کند و خدمت پرکاربرد چهارم نیز شامل لیست تسهیلاتی است که یک فرد از شبکه بانکی دریافت کرده است.