به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با عنوان «استاده، چون سرو» از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار شد.
حسین غلامی، معاون سیاسی سابق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: برخی از مدافعان حرم شهر امیدیه بعد از فتح قلههای بسیاری در سوریه، تصمیم گرفتند شهرشان را از باندهای ثروت و قدرت پس بگیرند پس برای انتخابات شورای شهر سال ۹۶ لیست ارائه کردند و با رای مردم وارد این جبهه جدید شدند.
وی افزود: بعد از ایستادگی شورای شهر انقلابی از پیگیری فسادهای شهر شوش، در دادستانی پرونده سازی گسترهای علیه شورای شهر صورت گرفت. برای این افراد حکم یک سال زندان یا انفصال از مسئولیت صادر شده و سنگ بزرگی جلوی پایشان انداخته شد. اما اینجا جایی بود که بسیج دانشجویی وارد مسئله شد و بچههای حزب اللهیها تصمیم به اصلاح سیستم گرفته و دشواری این اتفاق را پذیرفتهاند.
وی با بیان اینکه هر لحظه که ما پشت جبهه انقلاب را خالی میکنیم باید بترسیم که انقلاب دارد ذبح میشود، افزود: اهمیت ورود بسیج دانشجویی به مسئله شهر امیدیه در این است که در بین خیل مسائل بزرگ، حتی یک شهر کوچک در جنوب شهر خوزستان هم رها نشده و بچههای انقلابی پای کار هستند.
همچنین آقاجری، عضو سابق شورای اسلامی شهر امیدیه نیز گفت: در شهر امیدیه بیش از ۳۰ پرونده سازی انجام شد تا بچههای انقلابی تسلیم شوند و با دلسرد کردن کسانی که دنبال اصلاح سیستم هستند جلوی گسترش تفکر فسادستیز را بگیرند.
وی با بیان اینکه اتفاق ناراحت کننده این است کسانی که راه ارتباطی و بسترهایی مثل نهاد رهبری، بسیج و صدا و سیما را ندارند چگونه باید از بیگناهی خود دفاع کنند؟ افزود: برخی میگویند این عدالت خواهیها به انقلاب ضربه میزند! اما در مقابل اینکه فساد به انقلاب چه ضربهای میزند، پاسخی شنیده نمیشود!
آقاجری اظهار کرد: بعضی نیز ورود بسیج دانشجویی به برنامه هفت تپه ضربه به نظام تلقی میکنند درحالی که اگر بچههای بسیج وارد نشوند، سودجویانی میدان دار این اتفاقات میشوند.
وی بیان کرد: همان بچه انقلابیهایی که تاکنون پای کار انقلاب بوده اند و برای آنها حکم زندان صادر شده در جریان اغتشاشات اخیر کف میدان بوده و فحش نامرد و بیشرف شنیدند.
علیاری، مسئول کانون خدمت رسانی دانشگاه تهران نیز گفت: در سال ۹۰ بین تیم امنیت و دانشجویان جهادی که قرار بود برای شناسایی به روستای چهل چشمه بروند برای حمل سلاح دعوا بود. در آن زمان بین نیروهای سپاه و کومله درگیری رخ داد؛ البته در این درگیری اتفاقی برای دانشجویان نیفتاد و آنها خیلی سریع از منطقه خارج شدند.
وی افزود: بعد از گذشت ۱۰ سال از درگیری در روستای چهل چشمه اعتماد بیشتری به دانشجویان جهادی میشود به گونهای که با همدلی و همراهی مردم دانشجویان جشنواره و بازارچه در این منطقه برپا میشود و این یک دستاورد بزرگ است که با خدمت و دوستی به دست آمده است.
علیاری با بیان اینکه امروز دانشجو به جای پرسشگر، به یک عنصر اعتمادگر تبدیل شده، تصریح کرد: اعتماد سازی که در تمام زمینهها و ابعاد از طریق برگزاری اردوهای جهادی در مناطق سنی نشین کردستان و سنندج صورت گرفته قابل توجه است.
خالویی، از فعالان جهادی منطقه مرتضی گرد نیز گفت: بعد از اردوهای جهادی سردشت یکی از دوستان تصمیم گرفت اردوی جهادی منطقه مرتضی گرد را برای کسانی که امکان حضور در اردوهای خارج از تهران را ندارند برگزار کند. این منطقه دارای ۶۵۰۰ نفر جمعیت است و ما در آنجا به انجام فعالیتهای فرهنگی و آموزشی میپرداختیم.
وی افزود: فعالیت جهادی در منطقه مرتضی گرد با حضور دو نفر جهادی شروع شد. در ابتدا ما آموزشها را در مدرسه ارائه میدادیم، ولی مجبور بودیم برای ارائه آموزشهای رایگان به مدیر مدرسه هزینه بدهیم و همین مسئله ادامه کار را برای ما سخت کرده بود. به هر روی نکته کار جهادی نیز همین سختیها و چالش هاست. ما باید با ایمان وارد کارهای جهادی شویم.
خالویی اظهار کرد: ما چند سال در بعد آموزشی در منطقه مرتضی گرد کار کرده ایم، ولی از بعد فرهنگی هنوز خیلی جای کار در وجود دارد.
چشمه خاور، از کارکنان شرکت هفت تپه نیز طی یک ارتباط مجازی گفت: در جریان اعتراضات کارگری در شرکت کشت و صنعت هفت تپه ابتدا به معترضین ایم انگ زده شده که معترضین میخواهند جلوی تولید را بگیرند و از همین جا بگیر و ببندها و زندان رفتنها شروع شد
وی با بیان اینکه ارتباط معترضین شرکت کشت و صنعت هفت تپه با بسیج دانشجویی از طریق یکی از دوستان برقرار شد، تصریح کرد: مطابق با بیانات رهبر معظم انقلاب در هفت تپه دیده شد که بسیجیان بدون چشم داشت از درس و زندگی خود زدند و به پیگیری مطالبات کارگران معترض پرداختند.
چشمه خاور اظهار کرد: کار خالصانه دانشجویان بسیجی باعث محبوب شدنشان بین کارگران هفت تپه شده است؛ البته در کنار هفت تپه نیز شاهد پیگیری مسائل ماشین سازی و هپکو از سوی دانشجویان بسیجب یوده ایم. با این اوصاف بنده به صراحت میگویم اگر بسیج دانشجویی نبود به بهانه مسائل امنیتی و ناملایمات دولت روحانی معلوم نبود امروز در کدام زندان در حال تحمل حبس بودیم.
وی با بیان اینکه بعد از ورود دانشجویان بسیجی به مسئله شرکت کشت و صنعت هفت تپه ما هنوز هم مسائل کوچک و بزرگ را از طریق دانشجویان بسیجی پیگیری میکنیم، اضافه کرد: ما هر جایی که از مسئولین قطع امید میکردیم وجود دانشجویا بسیجی برای مان مایه دلگرمی بود و ما شعار دانشجوی مسلمان حامی مستضعفان را از نزدیک دیده ایم.
محمدی، از مجاهدان عرصه مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: بعد از مطالبه سال ۹۹ رهبر معظم انقلاب برای روایتگری جهاد عرصه کرونا این موضوع به دغدغه جمع کوچکی از خواهران دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تبدیل شد و ما از همان زمان به برنامه ریزی برای روایت گری این جهاد پرداختیم.
وی با بیان اینکه برای روایت گری جهاد در عرصه کرونا قشر خاصی مد نظر گروه ما نبود؛ از این رو ما به روایت فعالیتهای جهادی اقشار مختلف مردم از مغازه دارها گرفته تا پرستاران و طلبهها و آدمهای عادی پرداختیم، افزود: ما در ابتدا به بعد علمی روایتها توجه نمیکردیم، اما بعد از مراجعه به آثار شهید آوینی کار را جدیتر و تخصصیتر دنبال کردیم.
محمدی بیان کرد: تفاوتی که روایت حضور با سایر جشنوارهها داشت این بود که این جشنواره صرفا دنبال تبلیغ نبود؛ بلکه به دنبال این بود که آدمهای مختلف را با خود همراه کند و آنها را دغدغهمند سازد.
وی افزود: زمانی که فعالیت روایت حضور شروع شد دیدگاههای مختلفی در زمینه کرونا وجود داشت؛ اما دغدغه اصلی روایت حضور این بود که برای مردم اتفاق نظر ایجاد کند.
محمدی تصریح کرد: قرار است در آینده روایت حضور درقالب مجموعه فرهنگی روایت حضور به ایفای نقش بپردازد و فعالیت هایش ادامه پیدا کند.