به گزارش گروه استانها خبرگزاری دانشجو، پل چهارم بشار شهر یاسوج در سال ۱۳۹۴ و با هدف گره گشایی از ترافیک چند مسیر کلنگ زنی شد، در این سالها چندین بار وعده تکمیل و افتتاح آن در رسانه درج شد، اما هنوز افتتاح نشده است.
پل دارای چهار دهانه است و در سه دهانه ۳۰، ۳۷ و ۳۳ متری به طول ۱۵۰ متر چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث در حال احداث است که سازهای اثر بخش برای اتصال چند مسیر شهر یاسوج محسوب میشود.
عملیات اجرایی این طرح برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اردیبهشت ۹۴ آغاز شد.
در مرداد ماه ۱۳۹۷ و بر اساس ویدئوی منتشر شده در رسانهها شهردار یاسوج «نستهن مقدم» از پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه خبر داده بود.
شهردار یاسوج وعده افتتاح پل چهارم بشار را در شهریورماه سال گذشته داده بود، اما آنچه از ظواهر پروژه معلوم است، گذشت یکسال دیگر از آن وعده است که باز هم به سرانجام نرسیده است.
زیرساختهای موجود در شهر یاسوج مرکزسرزمین چهار فصل نه تنها جوابگوی نیاز کنونی شهر نیست بلکه در صورت عدم توجه در آینده چالشهای زیادی را برای شهر ایجاد میکند، جمعیت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هر روز در حال افزایش بوده و به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر شاخص کشور شناخته میشود.
ترافیک به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج به ویژه در اغلب اوقات شبانه روز مبدل شده است و به علت کمبود زیر ساختها شهر یاسوج با راهبندان دسته و پنجه نرم میکند و در بیشتر مواقع این شهر را به بن بست میکشاند.
هرچند که امروز مردم خواهان شفافیت مسئولان در این زمینه هستند و شهردار شهر یاسوج در برههای نبود پول و از سویی دیگر گروگان بودن این پل از سوی پیمانکار را بهانه کرده بود، اما جای این سئوال پیش میاید که این مقدار پول و هزینه میلیاردی ریاست جمهوری به کجا رفته و چرا شهرداری در اتمام این چند درصد این پل عاجز است.
پیمانکار پروژه پل چهارم بشار مبلغ قرارداد این پروژه را ۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفته است: تاکنون قریب به ۲۲ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه وصول شده و این پروژه تا سال ۹۶ فقط ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و قریب به ۱۲ میلیارد تومان مطالبات داریم.
بههرحال امید است در شرایطی که دولت سیزدهم با ارادهای جدی برای تکمیل پروژههای نیمهکاره گامهای موثری برداشته است تکمیل و بهرهبرداری این پل هم در اولویت قرار گرفته و علاوه بر تسهیل تردد در شهر حرکتی در راستای کاهش هدر رفت منابع بیتالمال باشد.