محمدجواد حاتمی، قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: هشتمین دورهی اردوهای تدریس جهادی وتر، با مشارکت ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران، طی ۵ هفته، در محله شهید هرندی دروازه غار تهران، برگزار شد.
وی گفت: اردوی تدریس جهادی وتر با مشارکت ۵۵ نفر از دانشجویان برادر و ۱۵ نفر از دانشجویان خواهر برگزار شد که دانشجویان به مدت ۵ هفته (۳ هفته در اردیبهشت و ۲ هفته در خرداد ماه) در روزهای پنجشنبه، از صبح تا عصر به تدریس پرداختند. لازم به ذکر است که جهت حضور در منطقه هرندی و شرکت در اردوی تدریس جهادی وتر، شاهد ثبت نام حدود ۱۵۰ نفر از دانشجومعلمان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بودیم که این امر نشان از استقبال گسترده و رغبت فراوان دانشجویان به تدریسهای جهادی و کسب تجربههای عملی و غیرتئوریکِ آموزشی و خدمت به مناطق کم برخوردار میباشد. چه اینکه یکی از اهداف اساسی این اردو، پوشش ضعفهای دروس صلاحیت معلمی و عدم کفایت دروس کارورزی در راستای تعالی روحیه معلمی و کسب تجربهی آموزشی است.
قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر تصریح کرد: در این دوره از اردوهای تدریس جهادی وتر، در مجموع حدود ۸۰ نفر دانشآموز مورد تعلیم جهادگران قرار گرفتند که از این بین ۵۰ نفر را دانشآموزانِ پسر و ۳۰ نفر از آنان را دانش آموزان دختر تشکیل میدادند. پایهی تحصیلی دانشآموزان بین پنجم تا نهم و دروسی که مورد تدریس قرار گرفت شامل دروس ریاضی، علوم تجربی، فارسی، عربی و زبان انگلیسی بود.
حاتمی گفت: رشد و تقویت بنیان معلمی دانشجومعلمان، از جمله اهداف اردوی تدریس جهادی وتر است؛ لذا سعی شد که تدریس با شیوهی تعاملی و کارِ گروهی صورت گیرد تا هم دانش آموزان، درس را بهتر یاد بگیرند و هم دانشجومعلمان بر این شیوی نوین تدریس، یعنی تدریس تعاملی، تسلط بیشتری پیدا کنند. همچنین از آنجایی که فصل امتحانات خرداد ماه نیز فرا رسیده بود و با توجه به جو حاکم در منطقه، گرفتن نمرهی قبولی برای دانشآموزان، تاثیر ویژهای در تشویق آنها از سوی خانواده و موفقیت آنها در آینده داشت؛ فلذا سعی شد تا محور تدریس، رفع اشکال و موفقیت دانشآموزان در امتحانات خرداد ماه باشد.
قائم مقام گروه تدریس جهادی وتر تصریح کرد: پایان این دوره از اردو، آوردههای خوبی برای دانشجومعلمان و دانشآموزان داشته و خواهد داشت. دانشجویان در این دوره، تجربههای خوبی بدست آورده اند و طی بازخوردهایی که از ایشان گرفته شد، معلوم شد که عواید فراوانی برای آنها پس از این دوره بوجود آمده است. همچنین با توجه به جو سرشکستگی که گاهی در بین دانشآموزان آن منطقه نمود پیدا میکرد، همنشینی با دانشجویانی که خود از دل مناطق محروم رشد کرده بودند، نور امید به آینده را در دل دانشآموزان زنده میکرد.
لازم به ذکر است که طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته، نهمین دوره اردوهای تدریس جهادی وتر، به زودی در تابستان ۱۴۰۲ در ۶ استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، گلستان و قزوین برگزار میگردد که در این مرحله، دانشجومعلمان بومی هر استان با الگو گیری از هشتمین دوره این اردو، در استانهای خود به تدریس خواهند پرداخت.