به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شرکت جی۶ متریالز (G ۶ Materials) از راهاندازی خط تولید جدید G ۶-EPOXY رسانای حرارتی خبر داد. این محصول جدید شرکت جی۶ متریالز “G ۶ E-TSHV” نام دارد و یک اپوکسی با رسانایی حرارتی بالا و غیر رسانای الکتریکی است، در حالی که دومین محصول شرکت جی۶ متریالز “G ۶ E-TSAL” نام دارد و یک اپوکسی رسانای حرارتی، غیر رسانای الکتریکی و با ویسکوزیته پایین است. هر دو محصول جدید در اندازههای مختلف موجود هستند.پ
این خط تولید جدید، دامنه G ۶-EPOXY را به حوزه جدیدی از بازار اپوکسی گسترش میدهد. تمام تحقیقات و توسعه خط جدید توسط خود شرکت انجام شده است و هفت محصول دیگر نیز در حال آمادهسازی برای عرضه در آینده نزدیک است.
دانیل استولیاروف، مدیرعامل جی۶ متریالز، گفت: «ما برای عرضه این خط تولید جدید از محصولات هیجانزده هستیم. ما در تلاش هستیم تا فرمولهای جدیدی ایجاد کنیم تا راهحلهایی برای رفع چالشهای مشتریانمان ارائه کنیم و مشکلاتی را که هنگام کار برای توسعه محصولات پیشرفته و فناوریهای نوظهور با آنها مواجه هستند، برطرف کنیم.»
طی سالهای گذشته شرکت جی۶ متریالز فعالیت متعددی در حوزه فناورینانو داشته است. برای مثال این شرکت پروژه تحقیق و توسعه روی مواد کامپوزیتی مبتنی بر گرافن را برای استفاده در کشتیها با شریک تجاری خود که یک شرکت سنگاپوری است، نهایی کرده است. شرکت سنگاپوری گزارش نهایی شرکت جی۶ متریالز را پذیرفته و این شرکت انتظار دارد که مبلغ نهایی ۱۱۷۵۰۰ دلار آمریکا را از شریک خود دریافت کند. در طول این پروژه، جی۶ متریالز با موفقیت دو فرمولاسیون برای رزینهای تقویتشده با گرافن را بهمنظور تولید کامپوزیتهای دریایی حاوی الیاف کربنی و فایبرگلسها را ایجاد کرده است. با توجه به نتایج آزمونهای مختلف، فرمولاسیون بهبود یافته با گرافن نسبت به مواد رایج ارتقای قابلتوجهی را نشان میدهد. علاوهبر استحکام بهبود یافته رزین، اپوکسی تقویت شده با گرافن یک بهبود ۱۴ برابری در مقاومت در شکستگی از خود نشان میدهد. این ماده جدید به میزان ۲۰ درصد جذب آب کمتری داشته و مقاومت خستگی کامپوزیت فایبرگلاس ۳ برابر افزایش یافته است. بدین ترتیب عمر این محصول جدید نسبت به فناوریهای موجود در بازار بسیار بیشتر است. این فرمولاسیون توسعه یافته، آزمایشهای گستردهای را در آزمایشگاه این شرکت پشت سر گذاشته و از طریق یک مرکز ثالث مستقل نیز عملکرد آن مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچین آزمایشهای میدانی در کارخانه کشتیسازی لونگته روی این فناوری انجام شده است.