به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی اسلام پناه با اشاره به استانداردی که برای بدنه خودرو در نظر گرفته میشود، افزود: استانداردهای تولید ورقهای فولادی اجباری است؛ استحکام بدنه خودرو اصولا وابسته به فاکتورهای متعددی از جمله جنس، ضخامت و طراحی بدنه است.
وی اضافه کرد: در کنار همه موارد گفته شده، نحوه چیدمان قطعات کنار هم تضمین کننده استحکام بدنه خودرو خواهد بود یعنی تجهیزات جوشکاری، فرم دهی، قالب دهی و پرس فاکتورهای موثر در تضمین استحکام بدنه خودرو هستند.
رئیس سازمان ملی استارد گفت: ضخامت ورق خودرو در بخشهای مختلف خودرو متفاوت و وابسته به محل کاربرد آن است؛ آنچه به طور معمول اهمیت دارد استفاده از ورقهای استاندارد اجباری شده داخلی است تا بتواند ایمنی لازم را برای بالابردن عملکرد داشته باشد. سازمان ملی استاندارد به طور دورهای این استانداردها را کنترل میکند و در مواردی که احتمالا ورقهای فولادی غیراستاندارد استفاده شود، اعمال قانون خواهیم کرد.
اسلام پناه با بیان اینکه استحکام بدنه از مولفههای فنی متعددی برخوردار است، گفت: در آزمونها این استحکام خود را نمایان میکند که از میزان ضربه، مقاومت بدنه مشخص میشود. ضخامت استاندارد ورق خودرو ۷ میل است و مبتنی بر این عدد باید سفارشان ثبت شود.