به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دومین رویداد نوپیا (نوآوری و پیشرفت ایران) با مشارکت بنیاد ۱۵ خرداد و به همت ستاد نوآوریهای اجتماعی و ستاد پیشرفت جامع منطقهای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پردیس چارسو با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ شرکت کننده با برگزاری پنلها و اجتماعهای مختلف به کار خود پایان داد.
رویداد نوپیا فرصتی برای کسبوکارهای اجتماعی و فعالینای حوزه است که برای دومین سال پیاپی به منظور حمایت از کسبوکارهای فعال در زمینه کاهش مسائل اجتماعی است که امسال با سه رویکرد آموزش، سلامت سالمندی و کسب و کارهای اجتماعی فعالیت خود را به پایان رساند.
در این رویداد هفت ارائه در قالب اجتماع کسب و کارهای اجتماعی، هفت ارائه در بخش اجتماع سلامت سالمندی، ۲ ارائه در بخش اجتماع آموزش، ۶ ارائه در بخش نوپیا نوجوان، چهار ارائه در بخش نوپیا پنل همراه با اکران و نقد و بررسی ۲ فیلم منتخب اجرا شد.
همچنین در حاشیه این رویداد، بخش سکوی پرتاب با داوری تیمهای استارتاپی که ۲۰ مورد از آنها در حین اجرای برنامهها اقدام به ارائه کسبوکار و برنامههای خود کردند نیز برگزار شد.
در بخش جاده موفقیت اجتماع سازان و نوآوران اجتماعی موفق همدیگر را ملاقات کرده و به گفتگو و تعامل پرداختند و همچنین در بخش ایران آینده، تصویری از ایران آینده با کمک هوش مصنوعی ارائه شد.
مراسم اختتامیه با حضور جمع زیادی از شرکتکنندگان، داوران، سخنرانان، فعالان حوزه اجتماعی، حامیان مالی این حوزه، نمایندگان بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد پیشرفت برگزار شد.
در این مراسم سعید زاهدی دبیر نوپیا و مصطفی زمانیان رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک رئیس جمهور به ایراد سخنرانی پرداختند در پایان ضمن اهدای هدایای ویژه سازمانها به کسب و کارهای منتخب از پوستر جایزه ملی نوآوری اجتماعی جوانان نیز رونمایی شد.
نخستین دوره نوپیا ۳۱ تیر سال گذشته نیز مانند دور دوم آن در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد و میزبان سازمانها، کسبوکارهای و فعالان حوزه اجتماعی بود.