به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، استفان جِنث، مدیر عامل انجمن خرده فروشی آلمان HDE طی اظهاراتی اعلام کرد که فروش آنلاین و حضوری فروشگاهها در کریسمس امسال در بحبوحه افزایش عدم اطمینان اقتصادی کاهش شدیدی را تجربه کرده است.
به گفته جنث، تورم فزاینده و مسائل ژئوپلیتیکی، از جمله درگیریها در اوکراین و خاورمیانه، باعث کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده در آلمان شده است.
وی افزود که محاسبات این انجمن نشان میدهد که هزینه کردها را میتوان "محدود" توصیف کرد، اگرچه این ارقام بسیار کمتر از حد انتظار بود.
طبق گفته Genth، فروش قبل از تعطیلات نیز "شروع بسیار ضعیفی" داشت، که اشاره کرد که این اعداد تجارت آنلاین را نیز پوشش میدهد.
وی تصریح کرد: به طور خلاصه باید گفت که متأسفانه انتظارات ما برآورده نشد.
انجمن خرده فروشی آلمان پیش از این کاهش فروش را در شرایط تعدیل شده با قیمت پیش بینی کرده بود و دلیل آن تورم دو رقمی و قیمت بالای انرژی بود که آلمانیها را مجبور به خرید کمتر در سه ماهه سوم کرد.
پیش از این در ماه جاری میلادی، این انجمن نتایج یک نظرسنجی را اعلام کرده بود که نشان داد تقریبا ۶۰ درصد از ۳۵۰ شرکت خردهفروشی مورد نظرسنجی از روند فروش خود ناراضی بودند.
جنث گفت: با توجه به شرایط دشوار (اقتصادی) با افزایش شدید قیمت انرژی، عدم اطمینان زیادی در بین شرکتها و مشتریان وجود دارد.
وی افزود: تورم بالا و اعتماد ضعیف مصرفکننده واقعاً نوید خوبی برای فصل کریسمس نیست.