به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اطلاعیه شماره دو ستاد تبلیغات انتخاباتی سازمان صدا و سیما صادر شد.
بر اساس این گزارش، متن این اطلاعیه بدین شرح است:
۱- با توجه به عدم اطلاع برخی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدت زمان ثبتنام برای تبلیغات تلویزیونی، تا روز سهشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ تمدید شد.
۲- به پیشنهاد سازمان صداوسیما و با تأیید هیأت اجرایی مرکزی انتخابات مجلس شورای اسلامی، مصوب شد تا نامزدهایی که یک درصد آرای مأخوذه را کسب کنند، هزینههای پرداخت شدهی تبلیغاتی به آنها عودت داده شود.
۳- با هدف افزایش مشارکت نامزدها در برنامه تبلیغات تلویزیونی و کاهش هزینههای تبلیغاتی نامزدها، با تصویب هیأت اجرایی مرکزی انتخابات هزینههای تبلیغات تلویزیونی کاهش یافت.
۴- مازاد هزینههای دریافت شده از نامزدهایی که تاکنون و بر اساس مصوبه پیشین ثبتنام کردهاند، به آنها عودت داده میشود.
۵_ بر اساس اعلام قبلی ستاد انتخابات سازمان صداوسیما، تولید محتوای تبلیغاتی بر عهده نامزدهای محترم خواهد بود. شکل تبلیغات بر اساس، قالب مشترکی خواهد بود که توسط ستاد تبلیغات انتخابات تولید شده و در اختیار نامزدها قرار خواهد گرفت.
۶- ظرفیت هر شبکه پخش ۵۰۰ بار بسته ۲۰ دقیقهای در ۷ روز تبلیغات است. تعداد دفعات بازپخش بسته هر نامزد از تقسیم عدد ۵۰۰ بر تعداد نامزدهای حوزه انتخابیه به دست میآید. مثلاً اگر یک حوزه انتخابیه ۲۵ نفر از نامزدها برای تبلیغات ثبت نام کنند بسته ۲۰ دقیقهای ۲۰ مرتبه در ۷ روز پخش میشود.