کد خبر:۱۱۲۷۶۲۰

پیش بینی انعقادبیش از ۴ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ این امکان را فراهم می‌کند که تجار بتوانند به بازار‌هایی که پیش از این سهمی از آن‌ها در اختیار نداشتیم، دست یابند.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی ضیغمی، در همایش معرفی ظرفیت‌ها، اهداف و برنامه‌های ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با تاکید بر اینکه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ مهمترین رویداد تجاری کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این رویداد به طور کامل مورد حمایت دولت و دستگاه‌های مربوط به تجارت است، بر همین اساس این رویداد در آینده کشور ثبت خواهد شد تا به طور سالانه برگزار شود.

وی با بیان اینکه به سمت افزایش کیفیت و تبادلات مالی با مهمانان حاضر در نمایشگاه هستیم، تاکید کرد: به سفیران مستقر در کشور‌های جهان ابلاغ شده تا اقدام به شناسایی و مذاکره با تجار بازار‌های هدف برای حضور در نمایشگاه کنند، زیرا به دنبال حضور کشور‌های بیشتر از دوره قبل هستیم تا با کشور‌هایی که می‌توانیم رابطه تجاری پایدار ایجاد کنیم.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: مجموعه دولت از جمله مقامات ارشد و وزرا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه قصد داشتیم میزبان پنج هزار میهمان باشیم، اما ظرفیت‌های تهران اجاره میزبانی بیش از سه هزار نفر را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: دوره پنجم نمایشگاه ایران اکسپو برای نخستین بار در این حجم برگزار شد، به همین دلیل برنامه ریزی شده تا پیش از برگزاری تجار ارتباط بگیرند و در نشست‌های B۲B این رویداد را با یکدیگر ملاقات کنند تا منجر به قرارداد‌های تجاری شود.

ضیغمی با بیان اینکه در پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو قرارداد‌های خوبی به امضا رسید، خاطرنشان کرد: در صادرات روند مناسبی بعد از این رویداد شکل گرفت و با برخی کشور‌هایی که در گذشته تجارت نداشتیم، قرارداد‌هایی به امضا رسید و سهمی از بازار دراختیار کالا‌های ایرانی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در کشور امضای توافقات تجارت آزاد و ترجیحی در دستور کار قرار گرفته است، امیدواریم توافقنامه اتحادیه اقتصادی اوراسیا طی ۶ ماه آینده در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد؛ همچنین تفاهماتی با پاکستان، سوریه، ونزوئلا، اروپای شرقی برخی کشور‌های آفریقایی، آسیای شرقی، اندونزی و برخی کشور‌های منطقه در حال انعقاد است که به صادرات ایران کمک می‌کند.

ضیغمی با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌ها و لجستیک اتفاقات بسیاری مانند افزایش کشتی‌هایی برای صادرات در حال انجام است، گفت: امید داریم بتوانیم زیرساخت‌ها را برای نمایشگاه سال آینده افزایش دهیم تا میهمانانی بیشتر فرصت حضور پیدا کنند و هیات‌های عالی رتبه و تجار از کشور‌های هدف به ایران دعوت شوند.

وی افزود: با برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو سهمی از بازار کشور‌هایی که تاکنون به دلیل بعد مسافت نمی‌توانستیم به آن‌ها دست یابیم، در اختیار گرفتیم به همین دلیل این رویداد مهم هزینه دسترسی به کشور‌ها را برای ورود به بازار‌های کاهش می‌دهد.

*نمایشگاه ایران اکسپو دستاورد‌های بسیاری برای کشور به همراه دارد*

معاون ارتقای کسب و کار‌های بین المللی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با همکاری تمام ارکان دولت و استفاده از ظرفیت‌های کشور ششمین دوره ایران اکسپو برای معرفی توانمندی‌های کشور برگزار می‌شود.

همچنین محمدصادق قنادزاده در این همایش با تاکید بر اینکه این رویداد دستاورد‌های بسیاری برای کشور به همراه دارد، اظهار داشت: دولت از جمله رئیس جمهوری، معاون اول و وزرای دولت حمایت و همراهی لازم برای برگزاری این نمایشگاه را دارند و مصوبات مناسبی در این راستا صادر شده است که می‌تواند به برگزاری بهتر این رویداد کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد باید در تقویم سالانه کشور ثبت شود، تصریح کرد: برگزاری دوره پنجم ایران اکسپو نشان داد اگر این رویداد به درستی مدیریت شود می‌توان با توسعه ظرفیت‌های کشور نتایج بسیاری را به دست آورد.

قنادزاده با اشاره به بهبود وجهه بین المللی ایران با برگزاری دوره پنجم ایران اکسپو، خاطرنشان کرد: در این رویداد توانستیم با حضور تجار از ۷۰ کشور و برگزاری ۱۰۰ نشست B۲B به قرارداد‌هایی بالغ بر ۲ میلیارد دلار دست یابیم.


وی با تاکید بر اینکه برای برگزاری نمایشگاه ششم ایران اکسپو ضعف‌ها را احصا کردیم، تاکید کرد: در دوره پیشین انتظار استقبال بزرگی نداشتیم در حالی که ۷۰۰ شرکت داخلی و ۳۰۰ شرکت خارجی شرکت کردند. به همین دلیل برای دوره بعدی از مهرماه ستاد مرکزی شکل گرفت تا برنامه ریزی و پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های مختلف انجام شود و همچنین به دنبال بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های اتاق‌های بازرگانی هستیم.

قنادزاده تاکید کرد: به دنبال جذب حدود سه هزار تاجر برای دوره ششم ایران اکسپو هستیم و در همین راستا اقدامات لازم از سوی سفارتخانه‌ها آغاز شده است.

به گفته قنادزاده، برگزاری این رویداد اقدام بزرگی است که هزینه محسوب نمی‌شود؛ بلکه اگر از این فرصت به درستی استفاده شود سرمایه گذاری مهمی برای توسعه بازار‌های کشور محسوب می‌شود.

*پیش بینی انعقادبیش از ۴ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴*

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) نیز در این‌همایش خبر داد: پیش بینی می‌شود در‌نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بیش از ۴ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری منعقد شود.

مجید تکبیری _ رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) _در این‌همایش با بیان اینکه صنعت نمایشگاهی یکی از ابزار‌های بسیار مهم برای معرفی ظرفیت‌های تولیدی کالا‌ها و خدمات کشور محسوب می‌شود گفت: دولت سیزدهم از فرصت برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی همواره برای معرفی توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده کرده و همانگونه که مجموعه‌ای از اقدامات منجر به برگزاری موفقیت آمیز پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو در سال جاری شد، تمام تلاشمان بر کیفی بودن نمایشگاه در سال آینده و کسب دستاورد‌های ملموس برای تجارت و اقتصاد کشور معطوف شده است.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با تشکر و قدردانی ازهمکاری و حمایت سازمان‌های ذیربط برای برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو گفت: به گفته رئیس جمهور، دیپلماسی سیاسی باید در خدمت دیپلماسی اقتصادی کشور باشد و جایگاه و نقش دیپلماسی باید در رشد و توسعه اقتصادی کشور دیده شود.

وی با اشاره به برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، تحت عنوان ایران اکسپو ۲۰۲۴ که قرار است از تاریخ ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شود گفت: این نمایشگاه که بزرگترین رویداد در حوزه صادرات کالا‌های غیر نفتی است در راستای تحقق شعار رشد تولید و سیاست‌های اقتصادمقاومتی در افزایش و ارتقای صادرات غیر نفتی برگزار می‌شود.


تکبیری ادامه داد: برقراری ارتباط موثر و هدفمند میان شرکت‌های داخلی و تجار خارجی و همینطور زمینه سازی جهت انعقاد قرارداد‌های صادراتی و جذب سرمایه گذاری خارجی از دیگر برنامه‌های مدنظر است و این امید وجود دارد با دعوت حدود ۳۰۰۰ تاجر خارجی از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا بتوان یک برنامه عملیاتی و ثمر بخش را اجرا نمود.

تکبیری گفت: تمرکز ما در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالاییِ محصولات شرکت‌های ایرانی شامل ۱) صنایع غذایی، کشاورزی، شیلات ۲) صنعت ۳) فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری ۴) دارو تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی ۵) صنعت ساختمان و خدمات فنی_ مهندسی ۶) گروه پتروشیمی، است.

وی دربخشی از سخنان خود اظهار کرد: هزینه‌های هتل، پذیرایی، ترانسفر داخلی تجار، بازرگانان خارجی و. توسط ستاد برگزاری نمایشگاه تقبّل می‌شود که با این کار، فرصت هم افزایی و آشنایی صادرکنندگان ایرانی با بازرگانان و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم شده و شاهد حضور بهترین و پرپتانسیل‌ترین شرکت‌های بزرگ صادراتی ایران در نمایشگاه خواهیم بود.

وی ادامه داد: دایر کردن فضای برگزاری نشست‌های B۲B میان تجار و بازرگانان خارجی با حضور تولید کنندگان و صادر کنندگان ایرانی از دیگر برنامه‌های ستاد برگزاری نمایشگاه است و پیش بینی برگزاری حدود ۲۰۰۰ نشست B۲B را در ایام برگزاری نمایشگاه داریم.
تکبیری گفت: حدود ۲۵ وزیر صنعت، تجارت و بازرگانی از کشور‌های مختلف و روسای اتاق‌های بازرگانی ۲۰ کشور نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو) با بیان اینکه همانند دوره قبلی نمایشگاه، فرصتی جهت بازدید‌های صنعتی از محصولات ساخت ایران برای تجار و بازرگانان خارجی در ایام برگزاری نمایشگاه فراهم خواهیم کرد، گفت: پیش بینی و برنامه ریزی‌های لازم برای جذب و آموزش قریب به ۳۰۰ مترجم تجاری در شش زبان زنده دنیا (انگلیسی، چینی، روسی، عربی، اسپانیولی و فرانسوی) انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی حدود ۵۰ هزار متر مربع و با حضور بیش از ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی و همچنین حدود ۳۰۰۰ تاجر خارجی برگزار می‌شود.

تکبیری در عین‌حال بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)  نیز همچون نمایشگاه‌های سابق ایران اکسپو با پرچمداری و تلاش بخش خصوصی و با هدف کشف و ایجاد بازار‌های جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازار‌های موجود در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود و اگر توصیه و تدابیر رهبر معظم‌انقلاب بر امر توسعه صادرات غیر نفتی نبود  اکنون رویدادی این چنین، وجود نداشت.

وی در ادامه اظهار کرد: شکست تحریم‌های ظالمانه با حضور تجار و بازرگانان کشور‌های دنیا در این نمایشگاه و ایجاد روابط اقتصادی گسترده تر، ایجاد پایگاه‌های اقتصادی در دنیا و افزایش نفوذ سیاسی و اقتصادی در عرصه بین المللی از دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

وی ادامه داد:نمایشگاه، دارای‌ظرفیت‌های نهفته فراوانی است و کسی که بتواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند، به بازار‌های جدیدی دسترسی پیدا خواهد کرد

تکبیری در عین‌حال بیان کرد: با وجود تحریم‌های بین‌المللی، کشورمان با اتخاذ خط مشی‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر مناسب در حوزه تجارت خارجی، توانسته بر مشکلات ناشی از تحریم پیروز شده و سیاست‌گذاری‌های مناسب دولت در کنار تلاش‌های صادرکنندگان در جهت ایجاد تحول ساختاری در ترکیب صادرات غیرنفتی و شناسایی روش‌های مقابله با رفع موانع و محدودیت‌های تجاری، سبب شد که ارزش صادرات کالا‌ها و خدمات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار