
محمد هادی افشاری معاون علمی وپژوهشی موسسه آموزش عالی گیل رودبار استان گیلان :
راه کار موسسه خودکفایی صنعتی کشور با استفاده از ظرفیت و تفکر نخبگان بومی است
افشاری: تیم دانشجوها و اساتید دانشگاه شبانه روز درکارگاه ها همه ی سیستمها را باز طراحی کردند و توانستند به جایی برسند که متناسب بااقلیم منطقه گیربکس مناسب را بسازند.

محمد هادی افشاری معاون علمی وپژوهشی موسسه آموزش عالی گیل رودبار استان گیلان درگفتگو با خبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو استان گیلان گفت: با جرات میتوانم اعلام کنم توانمند ترین دانشجویان متخصص در استان گیلان دانشجویان ما هستند، به طور مثال در سال ۱۳۹۶ اولین اقدام را با نیروگاه بادی منجیل شروع کردیم که به دلیل تحریم ها و موضوع نبود گیربکس وقطعات آن چالش زیادی برای کشور ایجاد کرده بود که تیم فنی مجموعه ما توانست آن را برای اولین بار در ایران بسازد، گفتنی است این گیربکس سه طبقه و از حساسیت بالایی برخوردار است و همین تیم دانشجوها و اساتید شبانه روز درکارگاه ها همه ی سیستمها را باز طراحی کردند و توانستند به جایی برسند که متناسب بااقلیم منطقه گیربکس مناسب را بسازند.

افشاری گفت: باتوجه به تحریمهای شدید اقتصادی ایران بسیاری از موارد در صنعت کشتیرانی، با کمبود یا به سختی و قیمتهای بالا به دست ایران میرسد که یکی از این موارد لشینگ بار یا مهارسازی کانتینرها در کشتیهای باری است که یکی از عملیاتهای مهم در بارگیری کانتینر بالای عرشه و درب انبارها را عهده دارد است، عملیات لشینگ بار برای مهارسازی کانتینرهای ردیف دوم به وسیله تسمهها و قلابهای بسیار محکم بر روی عرشه کشتیها است، که این کار برای ممانعت و لیزخوردن کانتینرها بر روی هم است.
وی ادامه داد:اگر لشینگ کانتینر به درستی انجام نشود و محموله در حین حمل و نقل ایمن، نباشد خطر حوادث حمل و نقل بالا است و کانتینرها ممکن است به داخل اقیانوس سقوط کنند و به سایر محمولههای مجاور آسیب وارد کنند و به خود کشتی یا مهمتر از آن، جان انسانها را در کشتی به خطربیندازند. لشینگ کانتینر ضروریترین بخش حمل و نقل از طریق دریااست، زیرا عدم ایمن سازی مناسب کانتینرها نه تنها جان اموال و انسانها را به خطر میاندازد، بلکه محیط زیست در دریا را نیز به خطرمی اندازد.

معاون علمی و پژوهشی موسسه آموزش عالی گیل تاکید کرد: تیم تخصصی دانشگاه یک سال با تمام تحقیقات وبررسی تخصصی توانستند برای اولین بار در ایران این قطعه حیاتی را بسازند که درحال حاضر دو هزار قطعه برای کشتیرانی دریای خزر در حال ساخت است که تعداد زیادی تحویل داده شده است، این کار بزرگ در ایران برای اولین بار درحال انجام است وبیشترکشتیرانیهای جمهوری اسلامی ایران مشتری ما هستند که قطعات برای آنها توسط ما ساخت وتولید شود، وهمچنین اولین بار میخواهیم توربو شارژ موتور ولوو را در ایران باز طراحی کرده و بسازیم به دلیل اینکه ۱۲ عدد از موتورهای آنها خوابیده و موتورهای آنها متاسفانه به خاطرمحاصره اقتصادی شدیدی که به ایران تحمیل شده مجبوریم که این قطعات را از خارج با هزینه دلاری بالا وارد کنیم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.