به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرآیند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، آثار اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بررسی و داوری قرار گرفت و در مرحله دوم اعضا برای گفتگو دعوت شدند.
گفتگوها به شکل غیرحضوری در فضای اسکایروم توسط گروه ارزیابی، در پنج جلسه شش ساعته انجام گرفت و در پایان ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان انتخاب شده و به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.
اسامی راهیافتگان به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف (بخش داستان) معرفی شد. زهرا شریفی، سما شیدایی و کیمیا موسوی از استان آذربایجانشرقی، فاطمه صباحی و یسنا نظمی از استان اردبیل، رها باقری از استان البرز، فاطمهبیتا بهزادی از استان هرمزگان، شایان جلوهنیا از استان بوشهر، حسنا سراجچی و زهرا شکلآبادی از استان همدان، آدرینا زندسلیمی، فاطمه طاهریها و کتایون تندرست از استان تهران، ایلیا خسروی و یگانه آذری از استان چهارمحال و بختیاری، زینب جهانپرور از استان سمنان، ماهک شکوهمند و یکتا رحمتی از استان گیلان و امیرعباس توحیدی و فاطمه سپهر از استان کهگیلویه و بویراحمد در فهرست معرفیشدگان قرار دارند.
همچنین از استان مازندران ارغوان عبدااللهپور، از استان خوزستان فاطمهزهرا جعفریان، از استان گلستان سوگل بازیاری و محمدعلی کرد، از استان مرکزی زهرا بادرستانی و سارا میرزاخانی، از استان کرمانشاه الیا کرمی، بهار امانی، محمدجواد عزیزی و مهدیه اسماعیلی، از استان یزد ریحانه خالقی، زهرا حدادزاده، فاطمه دهقانی و مونا میرجلیلی، از استان خراسان جنوبی سنا خدایی، از استان فارس فاطمه میری، فاطمه نرگس خلیلیان و مهسا احمدی به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان قاف راه یافتند.
در ادامه از استان زنجان حسام صدرا و فاطمه تاران و از استان خراسان رضوی آیناز اصغردخت، حلما غنیآبادی، زینب خیاطی، زینب شفیعنادری، شقایق کریمی، غزاله حسینزاده، ستایش حشمتی و نگار رضادوست، از استان قم ترنم نراقی، رضوان صادقی، زهرا علییی، محمدمهدی مصری و محدثه غفاری نیز معرفی شدند.
اردوی انتخابِ باشگاه قاف داستان بهزودی با حضور اعضای برگزیده این بخش برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن بهزودی اعلام میشود.
تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامهریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آیندهسازان با بهرهگیری از شیوههای هدفمند و استفاده از ظرفیتهای صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهیهای اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرآیندمحور ادبی است.