کد خبر:۱۱۶۲۰۱۰

امکان اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان فراهم شد

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: امکان اعلام گزارش حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی (بیمه‌شدگان اجباری) به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعبه فراهم و این موضوع طی بخشنامه‌ای به تمامی واحد‌های اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد.
امکان اعلام غیرحضوری حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان فراهم شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در صورت وقوع حادثه ناشی از کار (موضوع ماده ۶۰ قانون تأمین‌اجتماعی) کارفرمایان مکلف هستند حسب ماده ۶۵ قانون تأمین‌اجتماعی؛ ضمن انجام اقدامات لازم اولیه برای جلوگیری از تشدید وضع حادثه دیده، موضوع وقوع حادثه را ظرف سه روز اداری به اطلاع سازمان تأمین‌اجتماعی برسانند.

گزارش حوادث ناشی از کار تا پیش از این باید به‌صورت کتبی به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام می‌شد، اما با توسعه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی، در حال حاضر، کارفرمایان می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir و با ورود به منوی کارفرمایان/خدمات کارفرمایان/ اعلام حادثه بیمه‌شده، نسبت به ثبت و اعلام حادثه ناشی از کار بیمه‌شدگان اقدام کند.

همچنین به منظور پیشگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان حادثه دیده، در مواردی که کارفرما از انعکاس حادثه خودداری می‌کند، امکان اعلام گزارش حادثه به صورت غیرحضوری برای بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی نیز از طریق سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان در منوی بیمه‌شدگان/ امور بیمه‌شدگان/ اعلام حادثه میسر شده است.

براساس این گزارش طبق مفاد ماده "۶۰" قانون تأمین‌اجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثه‌ای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه‌شده اتفاق می‌افتد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار