آخرین اخبار:
کد خبر:۱۱۶۷۵۰۵
سرکنسولگری ایران در کربلا در گفتگو با دانشجو:

زائران مشکلات خود را با سامانه ۱۲۸ در میان بگذارند/ در صورت مفقودی گذرنامه، برگ عبور صادر خواهد شد + فیلم

عبدالرحیم ساداتی فر گفت: «بیشترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، مفقودی وسایل و مدارک هویتی زائران است. زائران باید از کیف‌های گردن آویز استفاده کنند و مراقبت کامل از وسایل خود داشته باشند».

گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو؛ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا با ایجاد تسهیلات ویژه‌ای برای زائران اربعین، به ارائه خدمات متنوع کنسولی و راهنمایی‌های ضروری می‌پردازد.

عبدالرحیم ساداتی فر، سرکنسول ایران در کربلا، در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اعلام کرد که سامانه‌ی تلفنی سه شماره‌ای «۱۲۸» به زبان فارسی برای زائرانی که وارد عراق می‌شوند راه‌اندازی شده است.

 وی توضیح داد که زائران می‌توانند با استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی و عراقی، از طریق این شماره مشکلات خود را مطرح کنند و اپراتور‌های فارسی زبان مستقر در سرکنسولگری، آماده ارائه راهنمایی در زمینه‌های مختلف از جمله مشکلات کنسولی، مالی و حتی درمانی به زائران هستند.

وی افزود که اپراتور‌های فارسی زبان این سامانه در سرکنسولگری مستقر هستند و آماده ارائه راهنمایی در زمینه‌های مختلف از جمله مشکلات کنسولی، مالی و حتی درمانی به زائران می‌باشند. همچنین، در کنار سرکنسولگری یک موکب راه‌اندازی شده است که خدمات کنسولی مانند صدور مدارک مفقوده و رسیدگی به امور در راه ماندگان را ارائه می‌کند.

ساداتی فر از پذیرش حدود ۴ هزار زائر تا روز گذشته در این موکب خبر داد و تأکید کرد که خدماتی همچون صدور برگه عبور برای افرادی که گذرنامه خود را گم کرده‌اند نیز ارائه می‌شود. در بخش گمشدگان، همکاری نزدیکی با هلال احمر و سازمان حج و زیارت برقرار است تا زائرانی که مدارک یا وسایل خود را از دست داده‌اند، از خدمات مناسب بهره‌مند شوند.

به گفته سرکنسول ایران در کربلا، برای گمشدگان موکبی جهت اسکان موقت در نظر گرفته شده و در کنار بخش کنسولی نیز یک کلینیک اعصاب و روان دایر شده است که خدمات اولیه به افرادی که دچار مشکلات روحی و روانی شده‌اند، ارائه می‌دهد.

کد ویدیو


توصیه‌های سرکنسول ایران به زائران


ساداتی فر در ادامه گفتگو به زائران اربعین توصیه‌هایی کرد و از آنها خواست تا نسبت به سرقت و مفقودی وسایل و مدارک هویتی خود هشیار باشند. وی اظهار داشت: "بیشترین مشکلی که با آن مواجه هستیم، مفقودی وسایل و مدارک هویتی زائران است. زائران باید از کیف‌های گردن آویز استفاده کنند و مراقبت کامل از وسایل خود داشته باشند. "

وی همچنین تأکید کرد که تنها بخش کوچکی از وسایل مفقودی به سرکنسولگری آورده می‌شود و به زائران بازگردانده می‌شود، اما بخش عمده‌ای از این وسایل از بین می‌رود. ساداتی فر از زائران خواست تا از میزبانی گرم برادران عراقی تشکر کنند و در مواجهه با سختی راه و گرمای هوا، بر اعصاب خود مسلط باشند و از هر گونه مشاجره اجتناب کنند.

سرکنسولگری ایران در کربلا با اجرای برنامه‌های گسترده‌ای برای تسهیل سفر زائران اربعین، در تلاش است تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و خدماتی مناسب به زائران ارائه دهد. راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۲۸ و ایجاد موکب‌های کنسولی، بخشی از این تلاش‌هاست که نشان‌دهنده تعهد جمهوری اسلامی ایران به حمایت از زائران در این مسیر مقدس است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار