کد خبر:۱۱۹۰۳۳۱

اپل طلایه‌دار بازار تبلت‌ها در دنیا

علیرغم شکست در بازار موبایل، هواوی حالا چهارمین سازنده تبلت بزرگ در جهان است.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، کمپانی چینی هواوی توانسته در بازار تبلت در جهان عملکرد درخشانی داشته باشد و به چهارمین کمپانی بزرگ دنیا در این حوزه تبدیل شود. اپل همچنان با اختلاف صدرنشین است.

بر اساس گزارش‌های جدیدی که موسسه تحلیلی IDC منتشر کرده، کمپانی چینی هواوی توانسته علیرغم عملکرد کم‌فروغ در بازار گوشی‌های موبایل جایگاه مستحکمی در میان تبلت‌سازان جهان به دست آورد. کسب این جایگاه دستاورد مهمی برای Huawei به شمار می‌رود؛ خصوصا زمانی که متوجه می‌شویم این جایگاه با افزایش ۴۴.۱ درصدی فروش تبلت‌های این کمپانی نسبت به سال گذشته همراه شده است. هواوی اکنون چهارمین کمپانی بزرگ سازنده تبلت در جهان است.

به‌گزارش موسسه IDC هواوی توانست در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ حدود ۸.۲ درصد از بازار تبلت‌ها در جهان را در اختیار گرفته و فروشی ۳.۳ میلیون دستگاهی را تجربه کند. IDC این پیشرفت چشمگیر چینی‌ها را با تصمیم این کمپانی در تنوع بخشیدن به سبد تبلت‌هایش مرتبط دانسته است. هواوی طی نه ماه گذشته چندین مدل مختلف تبلت را در کلاس‌های قیمتی و عملکردی مختلف روانه بازار کرده و چه در بخش محصولات اقتصادی و چه پریمیوم عملکرد درخشانی داشته است.

به‌طور خاص تبلت میت پد SE ۱۱ توانست با قیمت‌گذاری رقابتی و مشخصات فنی قابل توجهی که ارائه می‌دهد به فروشی بالاتر از پیش‌بینی در سطح جهان دست پیدا کند.

از عملکرد هواوی که بگذریم، بار دیگر اپل درخشان‌ترین برند در حوزه تبلت‌ها بوده است. غول کوپرتینویی در بازه زمانی سه ماهه Q۳ سال ۲۰۲۴ فروشی ۱۲.۶ میلیون دستگاهی را تجربه کرد و به رشدی ۱.۴ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳ رسید. البته باید توجه کرد که پریمیوم‌ترین تبلت این کمپانی، آیپد پرو به‌دلیل قیمت بسیار بالایش نتوانسته آن‌طور که انتظار می‌رفت فروش درخشانی داشته باشد؛ اما به‌طور کلی عملکرد آیپد‌های اپل در سه ماه گذشته عالی ارزیابی می‌شود.

در این بین، طرح فروش فوق‌العاده «بازگشت به مدرسه» مهم‌ترین عامل درخشش اپل و کسب سهم ۳۱.۸ درصدی از این بازار بود؛ سهمی که بخش عمده آن مدیون iPad Air و درخشش کم‌نظیر آن است.

از طرف دیگر، سامسونگ نیز با فروش ۷.۱ میلیون دستگاه تبلت گلکسی تب سهمی ۱۷.۹ درصدی از بازار را تصاحب کرد و پشت سر اپل در رده دوم ایستاد. از میان تبلت‌های سامسونگ نیز محصول اقتصادی Galaxy Tab A۹ پرفروش‌ترین تبلت در اکثر نقاط دنیا بود. سامسونگ نیز نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۲۳ رشدی ۱۸.۳ درصدی را تجربه کرده است.

همچنین دو کمپانی آمازون و لنوو نیز با ثبت فروش ۴.۶ و ۳ میلیون دستگاهی خود رتبه‌های سوم و پنجم لیست پرفروش‌ترین تبلت‌های جهان را تصاحب کردند. نکته جالب توجه در این خصوص، رشد ۱۱۱.۳ درصدی آمازون در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته است که خیره‌کننده به شمار می‌رود. همچنین لنوو نیز با رشدی ۱۴.۷ درصدی در فروش نسبت به سال گذشته روبرو شد.

در این بین، سایر برند‌ها نیز با مجموع فروش ۹.۱ میلیون دستگاه تبلت توانستند سهمی ۲۲.۹ درصدی از این بازار را تصاحب کنند.

اپل طلایه‌دار بازار تبلت‌ها در دنیا

به‌طور کلی بازار جهانی تبلت‌ها در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴ فروشی ۳۹.۶ میلیون دستگاهی را تجربه کرده و به رشدی ۲۰.۴ درصدی رسید. با این وجود IDC معتقد است که گرایش بیشتر به فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی سلیقه کاربران را بیشتر تغییر داده و به سمت تبلت‌ها متمایل خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت فروش این دستگاه‌ها در آینده حتی بیشتر از این باشد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار