به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، سیدمصطفی داوودی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان اظهار کرد: اتصال ایستگاه خاوران به تبریز به عنوان یکی از پروژههای مهم شبکه ریلی کشور از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حال اجراست.
وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از نظر تاسیسات زیربنایی ریلی در رتبه اول کشور قرار دارد و خط آهن آن دارای قدمت زیادی است، افزود: راه آهن منطقه آذربایجان در کریدورهای «شرق و غرب» و «شمال و جنوب» واقع شده و از لحاظ راهبردی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در سالهای گذشته اتفاقهای خوبی در حوزه راه آهن این منطقه روی داده که از جمله شامل اجرای خط آهن میانه - بستان آباد - خاوران و تبریز - ارومیه است که این موضوع نشاندهنده جایگاه ویژه این منطقه است.
داوودی، با بیان اینکه تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل خط آهن تبریز - ارومیه در برنامههای راه آهن جمهوری اسلامی است، ادامه داد: مولدسازی منابع راه آهن جمهوری اسلامی در دستور کار بوده و جزو برنامههای راه آهن مناطق مختلف کشور است.
وی با تاکید بر اینکه دستگاههای مرتبط طرحهای توسعه خود را با نگاه ویژه به وضعیت ریلی موجود تدوین و طراحی کنند، یادآور شد: در برخی موارد به علت عدم رعایت این موضوع، طرحهای توسعه شهری با راه آهن تداخل پیدا میکند و دستگاهها اعلام میکنند که راه آهن مانع توسعه است.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: راه آهن جزو شرکتهایی است که به صورت مستقیم به مردم خدمات ارایه میکند و واقع شدن راه آهن در خارج شهر موجب بروز مشکل برای مسافران میشود و در کشورهای پیشرفته شبکههای ریلی از داخل شهرها میگذرد.
داوودی افزود: با توجه به اینکه بر اساس پروسه زمانی توسعه شهری، روزی شهرها به راه آهن متصل میشوند باید در طرحهای توسعه شهری راه آهن در نظر گرفته شود و زیباسازی ایستگاهها نیز مورد توجه قرار گیرد.