به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو، منوچهر صفری مدیرکل راهآهن شمالغرب گفت: مشکل معارضان محدوده تاکستان حل شده و زیرسازی این ۱۱ کیلومتر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در حال حاضر پیمانکار فعالیت کاملی دارد، این پروژه در آینده نزدیک هم به مرحله روسازی و هم مرحله نصب میرسد و اوایل سال آینده تکمیل میشود.
مدیرکل راهآهن شمالغرب ادامه داد: برای احداث این قطعه ۱۱ کیلومتری در تاکستان پیمانکار ۱۰۰ میلیارد تومان طلب داشت که این طلب پرداخت شده و پیمانکار دوباره پای کار آمده است.
وی در ارتباط با در حوزه حمل بار یادآور شد: ادارهکل راهآهن شمالغرب محور باری نیست ولی در سنوات گذشته با فعالیتهای انجام گرفته خوشبختانه بار خیلی خوبی جذب شده و حدود ۳۰ درصد واردات ریلی راهآهن به ایستگاه بناب وارد میشود.
صفری عمده فعالیت ایستگاه بناب را تأمین خوراک برای صنایع روی استان دانست و گفت: واردات عمده ما انتقال سنگ روی از کشور ترکیه به ایستگاه بناب است.
وی با اشاره به اینکه در ایستگاه سلطانیه، کسناتره سنگ آهن وارد میشود، خاطرنشان کرد: قطارهای برای در این ایستگاه سالانه به طور متوسط حدود ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن به واحدهای صنعتی و کارخانههای فولاد حمل میکند.
مدیرکل راهآهن شمالغرب با بیان اینکه امسال در بخش صادرات رشد بسیار خوبی داشتیم، افزود: از ایستگاه قروه، خرمدره، بناب و زنجان صادرات به ترکیه داریم که عمدتاً شمش، پروفیلهای ساختمانی و میلگرد است.
وی گفت: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در صادرات رشد ۹۰ درصدی داشتیم و در واردات ۴۱ درصد افزایش را ثبت کردیم.
صفری خاطرنشان کرد: در ارزیابی شاخصهای راهآهن جمهوری اسلامی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۳، راهآهن شمالغرب برای عملیاتی کردن جابهجایی بار به نسبت سهم خود در رتبه نخست شبکه ریلی قرار دارد.